*Sürekli rahatsız edilmeyecek, sessiz bir ortam olmalı,
*Uykusunu tam alacağı saat 18.00'den sonra ışık açılmayan bir oda ortamı olmalı,
*17-20 derece sıcaklığında bir ortam olmalı,
*İnsan boyundan ya da 2 metre yüksek bir yerde olmalıdır.
Bu koşulları sağladığınız da muhabbet kuşlarınız hazırlığa başlayacaktır.Erkek kuş kurlar yapacak, dişi kuş ise onun sabrını ölçmek için ona sürekli vuracak, kovacaktır.Sakın ha ! Kavga ediyorlar diye ayırmaya, değiştirmeye kalkmayın.
Erkek Muhabbet Kuşu Çiftleşme Zamanı:
* Yetişkin Sağlıklı erkek Muhabbet kuşu çiftleşme zamanında ceresindeki mavi renk koyulaşır ve netleşir sürekli hareketlidir.Kafasını aşağı yukarı sallayarak türlü ötüşler sergiler göz bebeklerini küçültür.Kafasındaki tüyleri kabartır ve bu esnada gagasını çeşitli yerlere vurur. İyi bir bakımla erkek kuş sürekli çiftleşmeye hazırdır.
Dişi Muhabbet Kuşu Çiftleşme Zamanı:
*Yetişkin Sağlıklı dişi Muhabbet kuşu çiftleşme zamanında çeresinde ki beyaz renk kahverengi tonlarına dönüşür ve mat pürüzlü bir yapıdadır normalden daha fazla hareketlidir.Daha fazla öter yanak lekesi parlar kafasındaki tüyleri kabartır ve öter kafasını erkek kuş gibi yukarı aşağı nadirde olsa sallayabilir.
-Eş olarak atılan yetişkin kuşlarda erkek dişi kuşa kur yaparak etkilemeye çalışır ağzına yem kusar eğer dişi kuş erkek kuştan etkilenmişse kuruna cevap verir dişi kuşta erkek kuşa yem kusabilir birbirlerini kaşırlar. Her zaman erkek kuş daha hareketlidir.