İnsanoğlu adem ile havvadan ötürü günahkardı. Tanrı şeytanın yılan kılığında cennete girip havva ile konuşmasına izin vermişti. Çünkü şöyle düşünüyordu '' umarım onun değil benim sözümü dinlerler, bende onları bereketler esenlik veririm. '' fakat umduğu gibi olmadı. Havva şeytanın aklına girmesine izin vermişti. Buraları neden yazıyorum? Çünkü çoğu insan şeytanın cennete girmesi hani yasaktı? Gibisinden sorular soruyor bilmiyorlar. İşte bu yüzden dünyaya gönderildik. Cezalandırıldık. İşte bu yüzden günahkarız. Ve insan günah işleyerek kendini Tanrıdan uzaklaştırdı. Günümüzde de öyle değil mi sizce? Hangimiz ben günahsızım der? Hiçkimse. Tanrı insandan ayrı kalmak istemedi. Her ne kadar günah işlesek bile o hep seviyordu bizi. Ve bu yüzden günahlarımızı üstlenmesi için İsa Mesih i gönderdi. Tanrı kendisinden bir öz olan İsa Mesih'i dünyaya yolladı. "Çünkü Tanrı dünyayı o kadar çok sevdi ki, biricik Oğlunu verdi. öyle ki, O'na iman edenlerin hiçbiri mahvolmasın, ama hepsi sonsuz yaşama kavuşsun" (Yuhanna 3:16). Ve İsa geldi! Bizler günahlarımızdan arınalım diye. Tanrı bizleri o kadar çok sevdi ki oğlunu gönderdi. Oğlu mu? Dediğinizi duyuyor gibiyim. Evet aynen öyle. (Manevi olarak) ve hepimiz İsayı nasıl çocuğu gördüyse bizler de öyleyiz. Bizler de Tanrının çocuklarıyız. Fakat İsa sadece bir insan değildi. İsa der ki ” Ben ve Baba biriz. '' «Bana iman eden bana değil, beni gönderene iman etmiş olur» «Beni gören, beni göndereni de görür. Bana iman eden hiç kimse karanlıkta kalmasın diye, dünyaya ışık olarak geldim.” gibi birçok örnek verebiliriz. Ve hatta Yuhanna da şöyle birşey geçer: en başta söz vardı. Söz ebediydi. Ve söz Tanrıydı. Söz beden aldı. '' beden alan kimdir? İsa Mesih. İsa Mesih demek ki sadece oğul değilmiş. Oğul denmesinin sebebi insanoğlu olarak dünyaya gelmesi. 3LÜ BİRLİK diye birşey vardır. Bu baba oğul ve kutsal ruh üçlemesidir. Aslında Üçü de birdir. Kutsal ruh isanın ruhudur. Baba Tanrıdır. Oğul İsa dır. İsa Tanrıdır. Gibi gibi açıklayabilirim bu konuyu. Tanrı neden oğlunu gönderdi? Çünkü bir günahkarın günahını ancak bir kutsal üstlenebilirdi. Sen ya da ben üstlenemeyiz. Çünkü hepimiz günahkarız. Her birimiz elbette günah işliyoruz. Şayet kimse kutsal değildir. İsa çarmıha gerilmek için gelmiştir. Bazıları der ki '' madem Tanrıydı nasıl çarmıha gerilir '' baba oğulu bunun için gönderdi. Onun KANIYLA biz aklandık. Tanrı kuzusu da denir İsaya. Şayet bizler için kurban olmuştur. Tanrı bizleri bu kadar çok seviyor. Koskocaman büsbüyükk bir sevgisi var. İsa mesihi daha yakından tanımak istiyorsanız '' İsa Mesih'' filmini izlemenizi öneriyorum. Hatta ısrar ediyorum. İncili de sonrasında okumak isteyen arkadaşlar okursa çok sevinirim. İsa der ki “Cesur olun; ben dünyayı yendim.” (Yuhanna 16:33). İsa çarmıha gerildiğinde insanlar ona işkence yaptığında bile İsa dedi ki İsa, «Baba, onları bağışla» dedi. «Çünkü ne yaptıklarını bilmiyorlar.»
Luka 23:34 onca yapılana rağmen onları bağışla! Diyor. Tanrı sizi seviyor arkadaşlar! İsa Mesih sayesinde Tanrıyla barıştık. Tanrı bizden ayrı olmak istemediği için isayı gönderdi. Umarım yararlı bir yazı olmuştur. Sorularınız varsa yoruma yazarsanız cevaplarım. Esenlik sizinle olsun.