"Bu dünyada neyi en çok istersen o senin imtihanındır"
En çok istediğin şey ne zaman hemencecik gerçekleşti.aslında duyduğuma göre bir şeyi ne kadar çok istersen o zaman gerçekleşirmis.Peki ne pahasına olursa olsun ve ya sonucu ne olursa olsun onu tamamen kabullenir misiniz?İyi veya kötü...
Bence hayır. Çünkü sonuç kötü oldugünda kendinizi değil başkasını suclarız. Kim suçlamaz ki...Eğer birşeyi istiyorsan oturup ikikere düsünmeliyiz. Sadece düzgünce istemeliyiz....
Alarmın ürkütücü sesiyle göz kapaklarım yavas yavas aralanıyordu. Kendime söz geçirmeli alarmı ertelemeliydim. Ama beş dakika uyumaktan zarar gelmezdi,evet mira bu kez de erteleyeceksin.yatagımdan hiç kıpırdamadan komidine doğru uzandım ve telefonu elime aldım,erteleyecegim sırada bi dakiiiiikaaaa saatttttt "dokuz"yok Hayır hayır ya gerçekten de "dokuz" du. -Mira kalkkkkkkkk kızım kalk yoksa bu sefer baban gebertcek seni- diye kendi kendime sızlanıyordum
Yorganı yere atmamla yataktan dogruldum, alışmıştım gece gezmelerine,sabah kalkmak biraz zorladı,koşar adımlarla banyoya yönelerek akşamdan kalan makyajımı temizleyip,yüzümü yıkadıktan sonra odama giderek üstümü giydim hafif bir pudra sürerek kapıya dogru
Merdivenleri inerek,inmek ne kelime bildiğiniz atladım gogile;
"bana şans dile olurmu?"dedim
Durağa doğru koşarak ilerledim nedenmi? Ankaranın en şiirin yerinde oturmama ragmen otobüsler saat başı geliyorlardı, bir yandan koşuyor bir yandan ise elimdem bir an bile bırakmadıgım,yani babamın deyimiyle öyle telefonumu inceliyordum. 'Şuna bak herkes tatilde bense İlerde gördüğüm otobüse yetişmek için bir hayli enerji harcamış olacaktım ki ucu ucuna yakaladım,
Haftanın ilk günü olmasındandır herhâlde otobüste adım atıcak yer yoktu,dayanamayıp bir hışınla;
"pardon daha ne kadar yolcu almayı düşünüyorsunuz zira az daha alırsanız akraba çıkacağız!!!"
Diyerek elimi sağa sola salllayarak nefes almaya çalışıyordum ki arkada annesinin kucağında otururan daha doğrusu hem oturup hem de nefes almaya çalışan kızı görünce;
"eğer belediyeniz batmassa, ki batması mümkün değil klimaları açarmısınız?"dedim.göz devirerek
Cam kenarında oturan bir teyze desteklercesine bana baktı ardından kafasını sallayıp usulca dudaklarını oynatti
"Batarlar :)))"O kadar uykuma düskünüm ki uykumu alamadığım zaman kendimden geçiyor durup durup mırıldanmaya başlıyorum mırıldanma dediysem nahlet gelsinki içimden değil dışımdan konuşuyorum.evet evet bildigimiz dışımdan,olmuyor nasıl icinden düşünülür bilmiyorum, olup olmadik şeylere takılıyorum. Neyse... Boş bir yer bulduğum gibi oturdum, telefonumla oynamaya bile gücüm yoktu uykusuzluktan başımı yasladıgım camda gözlerimi dinlendircektim'Azıcık .....
24 SAAT ÖNCE
Hersey tıkırında tatilimde eglenip isteğm kadar gezip tozuyordum. Yalnız mı?Hayır değildim,aile geleneği olmuştu ki her yaz mutlaka yaz ailecek tatile gelinir,bi arada oluruz. Ben memnundum bu gelenekten. Çünkü sadece bu kadar çok tatildeyken bir araya geliyorduk ailecek,sorunlu yada ilginç bir ailem var,Nasıl mı???Disiplinli babam,dakikası dakikasini tutmayan bir annem kendini beğenmiş bir ablam birde benim tam tersimbir ikizim...İkiz kelimesi pek de uymuyordu aslında bize. ne kadar aynı anda doğmuş olsakta bile o kadar zıttız ki hiç bir zaman hiç bir konuda ortak bir düşünceye sahip olmadık. Ona göre"Ben ona uymuyordum"bana görede o...Ben en çok ailede babamı severim,hatta sevmek biraz sönük kalır yanında resmen aşıgımdîr babama bir öyle ki en çokta babamdan nefret ederim.DURSUN DEMIR disiplinli soğuk kanlı mimiklerini kaybetmiş ruhsuz bi o kadar da düşkün. Kendi halinde bir işletmeci,bana düşkün düşkün olmasınada asla belli etmez,kelimelerini seçerek kullanır hatta söylemeden iki kere daha düşünür neyse.....
Tatil benim için gayet iyiydi hatta baya baya güzeldi, egleniyordum tek bir eksiğim vardı. GOGİL;köpeğim hayatta değer verdigim güvendiğim yeri geldiğinde her ne kadar saçma bile görünse de derdinimi anlattığım tek varlık.tatile onu getirmiyordum daha doğrusu ikizim ve ablam fazla hoslanmadıgindan babam izin vermiyordu..herşeye rağmen moralimi yüksek tutup diledigimce eglenip,vakit geciriyor du*Taâ ki babamın o lanet baya baya Lanet telefonu çalana denk."evet ben miranin babası Dursun Demir buyrun"
Babam bilmiş bir tavırla 'aslında herseyden habersiz ve bir hayli şaşkın şaşkın;
"He he evet biliyorum hocam haberim var bizim cadı söylemişti fakat bir kaç aylevi meseleden dolayı ertelendi.ilk firsatta (artık nasıl sinirlendiyse)hatta bu pazartesi yolluyorum hocam olur mu?"
Bittigimi o an anladım kesin napıcaktım ben??
"tabi tabi gecikmesin hocam biz şuanda tatildeyiz ben mirayı göndereceğim artık gerisi size kalmış malum cadı pek yerinde durmaz."
........yok yok kesin bittim. ..........
"yok ne kusuru siz kusura bakmayın hocam tekrar teşekürler görüşmek üzere..:
Diyerek telefonu bir hışınla kenara koydu
"Mira"
"efendim Bab.." .dememe kalmadan
"OTUR! birsey soracağım."
"tabi ne konuda "
"ben en çok neyi sevmem?"Bilmemiş bir tavırla cevap verdim;
"annemin ani kararlarını eee Ablamın durmadan bahane uydurmasından Ee senin havlunun kullanılmasından ee ....."
Babam bir sinirle kaşlarını çatarak
"En çoook mira?"En çoku bastırarak söylemişti.
"eee yalandan...Bingoo yalandan tabi "
"peki bana söylemen gereken birsey varmı ?"
"aa evet barınagı aradım ama acmadilar bide annem gelirken babana söyle akşam amcanlar çağırdı" dedim..sırıttım;))"Başka babacığım" 'cıgım'ekinden kesin bitmistim yok dönüşü yok ama Yılmakta yok benim felsefemde devam..
"Yoo Hayır"
"sen bilirsin şimdi çık odana esyalarini topla yarın gidiyorsun okulda yapılacak nöbetin varmış ve sen tam bir aydır yapmamıssin sebep?"babam ard arda yagdırıyordu kelimeleri ilk kez bu kadar hızlı konuşuyordu tamam azcık haklı olabilir ama bende haklıydim(kendi çapımda) kendimden hızlı ve öfkeli babama inanın bakakalmıstım ki telefon..******çalana denkkkk oleyyyyy oleyyyyy oleyyyyy oh çekiyorum Hayır yani bende böyle konusuyosam yazık insanlara....
"dua et annen arıyor daha sonra konuscaz mira hanim hadi çık son gününüñ tadının çıkar"
Şaka şaka kesin kesin ya Hayır ya soluk bir sesimle^^
"ba...."da kaldım.
"birseymi dedin babacim duymadım gogile barınak daha mı iyi bakar ne ne ..şansını zorlama mira hadi..!!"
Bişey diyemedim can yerimden vurmustu babam büyük tehtit vardı kıyamazdım gogile olmazzzz ..kısık bir sesle;
"peki."diyerek odama çıktım yatağıma yatıp yastığa sarılmamla büyük bir çığlık attım.Bi anda bitmişti gün istesem olmaz hazırladığım valiźleri aşağı indirip arabanın arka koltuğuna oturup,ellerimi büzüştürüp Trip atarcasına beklemeye başladım.Babam geldi valiźleri yerlestirip arabaya bindi ciddi bir bakısla "sen kaşındın"dercesine arabayı çalıştırdı. Yol çabuk geçti ne yaptıysam vazgeciremedim. Son bir ümitle...
"baba zorunlu degil isteyen gidiyor. ..."
"yorma kendini hadi mira"
Yine olmamisti tam inerken babam tekrar"sakın bir şikayet almayayım biliyosun hiç hoşlanmam babacığım görüşürüz dikkat et"
Çabalarıma karşılık bulamayınca mecbur girmistim havalimanında bavulumun üstüne oturmuş bekliyor aynı zamandada tatili düsünüyordum.iyi yanlarıda vardı gogile kavusuyordum,titreyen telefonumla daldigim yerlerden cıktım
"Gönderen duduş.yani annem neden duduş diyorsanız derseniz onuda bir ara anlatırım.
"Kızım enisten seni havaalanından alcak teyzende evde inince haber ver..
"Gönderilen"duduş.
"Peki"evet sadece peki banane babam beni yollama kararı aldığında karşı çıkmadı üstüne üstlük "baban haklı mira " diyerek babamı tuttu.bindim uçağa kaçış olmadığı büs bütün ortadaydi zaten izmir-ankara arası iki saat bisiymiş indim eniştemle eve gittik,duduşa.da mesaj atmayı unutmadım.teyzem gelcegimı bildiginden evi toplamış yemek yapmıstı, gogil de evdeydi içeri girdimde Teyzemden önce gogili şımartıyordum çok özlemistim.
Teyzem yaptığım şeylerden zevk alarak beni izlerken şahane dilini konusturdu:
"hoşgeldiniz efendim erken döndünuz noldu hayaller suyamı düstu mira hanım??":offf teyze dalga geçme babam işte illa bişi yapıcak"
"hakkettin babanı bilmiyorsun..."
Lafını kesercesine açtım ağzımı
"ben aç değilim enistem asagida seni bekliyor teyze, izin verirsen uyumak istiyorum YALNIZZ "
"Peki peki istersen yersin dolapta hersey var bişi olursa ara olur mu ara mira"
"TAMAMMM"
o kadar yorgundum ki teyzemi yolcu ettikten sonra salondaki pufudugun üstunde gogile neler olduğunu anlatırken göz kapaklarımın yavas yavas indiğini fark ediyordum ama yarın olmasınnnnn diye gayette direniyordummmm tabi ne kadar tutarsa. .