Lyset.
Jeg kiggede mig over skraldespanden, han var på vej hen mod en gyde. Jeg gik stille hen mod gyden, jeg følte mig som en spion og en stalker på en og samme tid. Da jeg kom til hjørnet, hvor gyden var, kom en ubehagelig følelse til mig, en følelse hvor der var en, der ud spionerede mig, ironisk egentlig nu når jeg ud spionerede manden. Jeg kiggede mig omkring i gyden, men han var væk, der var ingen døre eller vinduer, så hvordan kunne han bare forsvinde sådan! Efter ti minutters undersøgelse af gyden, besluttede jeg mig for at vende hjem, men de planer blev hurtigt ændret, da jeg hørte en kat miave. Miav, lød henne bag en affaldscontainer. Jeg begyndte at bevæge mig hen mod affaldscontaineren, da jeg endelig nåede den, var der ingen kat, men lyden var der stadig, men der var noget, der virkede forkert. Jeg tænkte i et øjeblik over, hvad det mon kunne være, pludselig gik det op for mig, der var en dør, men bare bag affaldscontaineren, jeg begyndte at skubbe til affaldscontaineren. Da jeg endelig havde fået skubbet den væk, så jeg den, det var en lille skakt med en dør. Jeg begyndte at trække i dørens håndtag og til min overraskelse, . var den ikke låst, jeg stod et øjeblik og overvejede, om jeg skulle kravle ind eller ej. Efter 5 minutter overtalte jeg mig selv til at kravle der ind. Den lille tunnel var mørk, jeg følte den var endeløs, efter godt 5 minutters kravlen, nåede jeg endelig enden af tunnelen, jeg famlede mig frem til den lille dør og åbnede den. Et stærkt lys "gik" mig i møde, efter 10 sekunders blindhed, justerede mine øjne sig endelig til lyset. Så jeg noget, jeg aldrig havde troet jeg skulle se i hele mit liv.