C
Giriş ve Kayıt
RastgeleGönder Gelsin
VideoHaberListe
Sherlock Holmes Hakkında Hiç Bilmediğiniz 10 Garip Bilgi
6 ay önce (20-11-2015 19:37) · kısa link: http://pyls.io/ULUn6
16.04B
Gösterim
177
Paylaşım
177
0
0
Sherlock Holmes ve yazarı hakkında internette araştırıp kolayca bulamayacağınız 10 farklı bilgiyi derledik. Okuduktan sonra paylaşmayı unutmayınız. Bakalım bu bilgiler nelermiş:
1- “Bohemya’da Skandal” hikayesinde Holmes, ilk ve son kez bir kadın tarafından gölgede bırakılır ve oyuna getirilir. Bu hikaye dışındaki bütün hikayelerde ise kadınlar kurban olarak tasvir edilirler. Ancak Sherlock Holmes’ün zekasını aşan tek kadın Irene Adler, bu açıdan diğerlerinden çok farklıdır. Holmes’ün “Irene Adler”a aşk benzeri hiçbir duygu beslemediğini bilmemize rağmen, şunu biliriz ki; ''Holmes için sadece bir kadın vardı ve o kadın da belirsiz ve şüpheli bir hatırası olan Irene Adler''dı.
2- Arthur Ignatius Conan Doyle, (22 Mayıs 1859 – 7 Temmuz 1930) İskoç doğumlu bir yazardır. Suç hikayelerinde bir çığır açmış olduğu söylenen karakter, Dedektif Sherlock Holmes ve Profesör Challenger'ın fikir babasıdır. Yazmış olduğu diğer eserler arasında bilim kurgu, tarihi kitaplar, oyunlar, şiirler ve kurgu dışı düz yazılar vardır...
Modern çağdaki ilk dedektiflik tiplemesi Dupin olup şair Edgar Allan Poe'nun Morgue sokağında cinayet adı 1841 yılında yazdığı kitabında adı geçen tiplemedir. Daha sonra 1842 Maria Roget'in Esrarı ve 1844 yılında yazdığı Çalınan mektup adlı eserlerinde de aynı karakterden söz etmektedir. Poe'nun yarattığı Dupin süper güçlü, gözlemleri kuvvetli ve suçları çözme konusunda usta biridir. Daha sonra bu karakterden yola çıkılarak Sherlock Holmes yaratılmıştır. Sir Arthur Conan Doyle karakteri yaratmak için Edinburgh Üniversitesinde Joseph Bell ile birlikte yıllarca çalışmıştır. Suç dosyalarını araştırarak gerçek şuçlu ve suçluları tespit etme yönünde Court Appeal'ın da kurucusu olan Doyle aynı zamanda Portsmouth United Futbol Kulübünün de ilk kalecisidir.