SM 16

864 78 2
                                    

  Skip masa balik ~

  Mingyu pelik kerana sejak pagi tadi , Yeol tak kembali ke kelas .. nie dah nak balik ..

  "Mana Yeol nie ? Takkan ade praktis pulak ? GD Saem tak panggil aku pon .." Mingyu mengaru² kepalanya yang tak gatal ..

  Dye terfikirkan sesuatu .. pelik mungkin . 

  "Oi .. Yeol mana ?" Minhyuk menegur .. melihat Yeol tidak pulang dari pagi tadi risau juga lah ...

  "Molla .. aku pon tengah pening nie .." Mingyu makin pening pikir ..

  "Ntah² ade praktis kot .. kau yang lupa .." Minhyuk menebak ..

  "Eishh takkan lah .. sebab junior tadi tak panggil nama aku sekalipun .."

  Tiba² GD Saem masuk ke kelas ..

  "Haa kenapa lambat sangat ? Penat saem tunggu tau ? Nie Yeol mana ?" GD Saem mencari bayang Yeol satu kelas .. tapi tak nampak .  Yang ada hanya Minhyuk , Mingyu dan beg Yeol . 

  "Laa .. bukan Yeol dengan saem ?" Minhyuk bertanya . 

  "Haah .. tadi ade sorang junior nie kata saem yang panggil Yeol .." Mingyu makin pelik apabila melihat muka GD Saem yang seakan terkejut . 

  "Huh ?! Saya panggil Yeol ? Bila pulak ? Saya baru balik dari jumpa Taeyang .  Dari pagi tadi mana saya masuk .." GD pelik .. bila pulak dye ada kat sekolah nie ? Ntah² hantu menyerupainya .. GD terus membulatkan matanya ..

  Minhyuk dan Mingyu memandang sesama sendiri .. maknanya Yeol kena tipu ?! Mwo ?!!

  "Saem serius ? Saem tak tipu ?" Mingyu panik .. yang nie betul² panik ..

  "Lah betul la .. buat ape saya nak tipu .. mana Yeol nye ? Nak praktis nie .." GD Saem pelik melihat Minhyuk dan Mingyu sepertu cacing kepanasan ..

  "Saem ! Yeol ! Yeol hilang dari pagi tadi ! Pagi tadi ade junior cakap saem nak jumpa Yeol .. so Yeol ikut junior tu .. and now sampai sekarang dye tak balik² !" Terang Minhyuk kelam kabut ..

  "Mwo ?! Kenapa korang tak report kat pejabat ?! Aigoo .." GD menepuk dahinya beberapa kali .. anak muridnya 2 orang nie bengap jugak ..

  "Kami ingat saem yang jumpa dye .. so kiteorang rileks je la.." Minhyuk menyalahkan saemnya .. XD

  "Lahh .. dah cari dye .. mana tahu ade kat mana² .. dah petang nie .." GD Saem mengarah Minhyuk dan Mingyu dalam keadaan risau ..

  Mingyu dan Minhyuk berpecah untuk mencari Yeol .. mereka sudah mencari Yeol dimerata tempat .. sampai rasa nak terkeluar anak tekak menjerit memanggil nama Yeol ..

  Apabila hari makin lewat, mereka menyerah .. mereka beranggapan Yeol sudah pulang .. hari pon dah nak malam kan takkan Yeol masih disekolah .. tk logik ..

  Mereka pon pulang kerumah masing² ..

--------

  Yeol tersedar dari pengsannya .. pening kepalanya yang teramat .. dye menggerakkan tanganny tapi sayang tangannya diikat di belakang dan mulutnya ditutup ..

  Yeol teringat tadi ada seseorang menekup mulutnya .. Apabila digamit dengan teliti dye berada didalam stor ..

  AIrmata Yeol mula mengalir apabila dye sedar dye masih disekolah dan hari sudah gelap gelita .. Yeol mengigil ketakutan dan kesejukkan .. dengan tangannya diikat ia menghadkan pergerakannya ..

  DYe berasa takut bahawa dye akan mati disitu . DYe percaya takkan ada sesiapa menjumpainya .. kerana stor itu menyimpan kerusi meja .. masa kan pelajar nak datang sedangkan meja kerusi semua cukup kan ?

-tbc-

  Annyeong .. ottae ? Sdihkn ? Huhu .. Tlong sesiapa jumpa lah Yeol .. jgn smpai dye mati .. huhu jebal~yo ..

  Mianhae author update lmbat .. huhu .. ia amat disesali ..

#kipidap
#dongibap
#duderbes
#derlejen
#SCHOOLMATEFIGHTING

SCHOOL MATEWhere stories live. Discover now