Prológ

116 13 9
                                    

Mali ste aj vy niekedy pocit, že aj keď sa snažíte, ako sa len dá, váš život nemá žiaden zmysel?

Ak áno, potom viete, ako existujem už šesť storočí.

Moje meno je Vlad a narodil som sa v roku 1431 v krajine, ktorú dnes poznáte ako Rumunsko. V sedemnástich rokoch som sa stal vládcom a mojou jedinou úlohou bolo bojovať proti Osmanom, ktorí plienili moju zem.

Jedna stará veštica pred mojím narodením povedala toto:

- Na svet príde s ukrutnou bolesťou a celý život bude pokrytý krvou, no bude tak mocný, že sa budú nepriatelia triasť strachom.

Bohužiaľ, jej predpoveď sa vyplnila do bodky. Aby som Osmanov porazil, musel som sa stať väčšou beštiou, než boli oni, počas svojho života som zažil ohromné poníženie od nepriateľov a neskôr aj priateľov, a aby som zachránil milovaných, stal som sa upírom - najdesivejšou bytosťou, aká kedy kráčala po tomto svete.

Po smrti svojej ženy som takmer zošalel a aby som vedel zniesť bolesť, ktorú jej koniec spôsobil, stalo sa zo mňa monštrum. Odvtedy nemám city a neviem vyplniť prázdnotu vo svojom vnútri.

Jediné, čo ma však drží na tomto svete, je viera v to, že raz nájdem niekoho, kto ma znova naučí milovať. Toto mi dodáva silu, a aj keď to bolí, neprestávam a idem ďalej - pretože viem, že raz nájdem ženu, s ktorou budem znova šťastný.

Centuries (život Vlada Draculescu)Where stories live. Discover now