Louis vingers hingen boven het scherm van zijn IPhone. Zijn hart deed pijn na wat Zayn had gezegd in een interview. Modest! had hen gedwongen om alles van Zayn te negeren. En voor Louis was het misschien nog het moeilijkst, hij had altijd een zwak voor hem gehad. En niet op de vrienden manier. Vijf jaar lang kilde zijn gevoelens hem langzaam. Al vijf jaar lang wou hij het vertellen maar hij is gewoon een scheiterd. En nu Zayn had gezegd dat hij geen contact meer met One Direction had voelde Louis dat hij iets moest doen. Dus daar zat hij, in Atlanta in een grote fluffy stoel. Het was waar dat ze opeens nieuwe telefoonnummers hadden gekregen maar niemand wist waarom. En nu was dat kwartje gevallen. Louis hoopte met heel zijn hart dat Zayn nog steeds het zelfde telefoonnummer had dat hij uit zijn hoofd kende, vraag hem niet waarom. Zijn gevoel zei dat hij gewoon moet bellen en zeggen dat hij wat voor de jongen voelde. Maar zijn verstand zei dat het geen goed idee was. Maar niemand hoefde het te weten toch? Voordat Louis het wist ging de telefoon over en werd er opgenomen. "Hallo met Zayn Malik," zei een diepe stem. Louis adem bleef vast zitten in zijn keel. "H-hallo Zee," mompelde Louis met tranen in zijn ogen. Het bleef stil aan de aan de anderekant van de lijn. "Ik... Ik moet je veel dingen uit- uitleggen." Louis snikte een keer, eindelijk had hij het lef. "Ga door." "Ik weet niet of je me wil geloven maar... Ja." Hoe ging hij dit ooit uitleggen? Na tien maanden belde hij random even op. "Ik wilde je zo graag spreken maar het mocht niet, en ik, we, mochten geen aandacht aan je besteden. En je weet niet hoe moeilijk die maanden voor mij zijn geweest.
Elk moment van de dag moest ik aan jou denken, en alles liet me aan jou denken. Modest! zou me vermoorden als ze wisten dat ik nu tegen je praat. En ik mis je zo erg en ik-" Louis kon het niet meer tegen houden en hij barste in huilen uit. "I-ik m-mis je z-ooh." Zayn had ook tranen in zijn ogen en kon geen woord uitbrengen. "En e-een fijne v-verjaardag Z-zee," fluisterde Louis. "Dankje Lou," fluisterde Zayn terug. "Heb je nog steeds skype?" Louis humde, "Ja." Abrupt werd er opgehangen en even snapte Louis niet waarom. Hij heeft toch niets verkeerd gedaan? Maar dat gevoel en die gedachtes werden verstoord door een geluid dat uit Louis' computer kwam. Snel stond Louis op om te kijken naar wie hem wilde storen op dit verdrietige moment. ZJMalik wil een video gesprek met u Voor dood staarde Louis een paar seconden naar het scherm. Maar als de realizering hem raakte klikte hij snel op accepteren. Op het scherm verscheen een Zayn met baard en grijsig geverfd haar. En op dat moment kon Louis wel dood gaan, hij zag er zo goed uit. Zayn zat voor de camera in een wit shirt, waar hij in slaapt herinnerde Louis. "Hey," Zayn zat met tranen in zijn ogen voor de webcam. Ze staarden elkaar voor een moment alleen maar aan. "Ik moet je nog iets vertellen," zei Louis. Kom hij dit zichzelf en Zayn wel aan doen? "Wat is er Lou?" Zayn's stem klonk na al die maanden zo goed in Louis' oren. "Je gaat me vast heel raar vinden, al denk ik niet dat het vreemder kan worden." Louis nam Zayn goed in zich op voor het geval dat dit de laatste keer was dat hij hem persoonlijk zag. "Ik ben zo'n ongeloofelijke domoor Zee. In al die vijf jaar, en nu nog steeds, durfde ik het niet te zeggen. En ik weet niet waarom ik het nu wel durf. Maar Zain Javaad Malik ik vind je leuk. Op de leuk-leuk manier." Het leek wel of Louis gewoon tegen een foto praatte, want Zayn zei niks en staarde alleen terug in de camera. Zayn wreef met zijn handen in zijn ogen. "Kan je dat herhalen alsjeblieft?" Louis nam een hap adem en zegt het nog een keer, "Ik vind je leuk." Wat een opluchting eigenlijk. "Zayn wie skype je nog zo laat in de nacht?" Een vrouwelijke stem, die niet echt vriendelijk klonk, galmde door de kamer. Louis gezicht betrok, tuurlijk waren de geruchten waar. "Gigi kan je alsjeblieft even komen?" Louis had geen idee waarom hij nog naar Zayn keek die duidelijk een vriendin had. Een best mooie vrouw kwam de kamer in gelopen. Tot Louis geluk had ze geen lingerie of zoiets aan, dat hadden zijn ogen niet aangekunt. "Wat is er Zayn?" "Gigi het spijt me maar ik maak het uit. Het ligt niet aan jou maar aan mij. Waar bij komt dat ik gay ben," zei Zayn nonchalant. Gigi bleef even voor bevroren staan voor ze Zayn sloeg, "Jij faggot! Walgelijk." Louis twijfelde geen moment en riep: "Hey bïtch zo noem je hem niet!" Verbaast keek de vrouw om naar de computer, "Wie de hel ben jij? Zeker zijn vriendje." "Dat gaat je niks aan, en nu dat huis uit anders kom ik persoonlijk naar je toe om die hair extansions eruit te rukken." Wat natuurlijk niet ging, maar dat hoefde zij niet te weten. Met een boos gezicht liep ze stampend de kamer uit. Louis hoorde op de achtergrond een deur dicht slaan en hij nam aan dat ze haar tas aan het pakken was. Er was een akward moment tussen Zayn en Louis tot er weer een deur dicht ging en iemand vloekend het huis verliet. "Ik heb jou ook altijd al leuk gevonden. En ik dacht dat ik het misschien met andere personen zou kunnen veranderen," zei Zayn beschaamd. Louis staarde met open mond naar het beeldscherm. Zayn vond hem ook leuk. Zayn, zijn crush, vond hem ook leuk. Zayn Malik vond hem ook leuk. Zain Javaad Malik vond hem Louis William Tomlinson ook leuk. "Fuck," mompelde Louis. "Wat is er?" vroeg Zayn bezorgd. "Wat is er? Mijn vijf jaar lange crush heeft het net uitgemaakt met zijn vriendin en mij vertelt dat hij mij leuk vindt. En dan vraagt jij 'wat is er?'. Af en toe vraag ik me af wie hier de idioot is." Zayn glimlachte, dit had hij gemist, de sassy en sarcastische Louis. "Ugh Louis ik heb jij ook gemist!" Louis giegelde, "Ik jou ook. Hey Zayn wacht even." Louis sloot skype af, maar nog wel dat de webcame aan stond. Hij ging naar internet om iets op te zoeken. Louis klikte het internet weer weg, "Hey Zayn, wat ga jij de komende 24 uur doen?" Zayn kreeg een denkrimpel op zijn gezicht, "Ik ben de komende twee dagen vrij hoezo?" "Nee niks," zei Louis. Zayn keek hem wantrouwend aan maar zei er niks over. "Ik moet gaan Zayn." Zayn keek hem met grote ogen aan. "Je belt me toch morgen weer?" Louis glimlachte, "Natuurlijk idioot." Zayn knikte, "Oké dan is het goed. Slaap lekker." "Slaap lekker Zee," Louis sloot skype af, Zayn zou eens moeten weten dat hij de komende uren helemaal geen slaap zou krijgen.
Louis racede naar boven om zijn koffer te pakken. De enige dingen die Louis in pakte waren simpele skinny jeans, truien en shirts. Ook kleedde Louis zich om in een zachte broek en sweater. Het was ongeveer twee uur 's nachts en hij zou nu in de auto stappen. Vraag hem niet waarom hij zo laat Zayn belde of nu vertrok en niet morgen. Louis sleepte zijn koffer mee naar beneden en pakte de sleutels van de leen auto. Hij rukte de deur open om zo snel mogelijk bij Zayn te komen. De zwarte auto stond nog steeds op de stoep voor het gehuurde huisje. Louis deed de deur op slot en de auto open. Hij stapte in en toetste het adress in op zijn telefoon, oké misschien had hij in die tien maanden Zayn gestalkt op de media. Op naar Zayn.
⏭⏭
Louis was het zo zat, hij stond in de file. Het was ongeveer acht uur 's ochtends en hij had twee uur geslapen op een parkeerplaats langs de snelweg. De radio stond zachtjes aan maar dat hielp niet echt. Louis besloot om zijn playlist aan te zetten, waar voor namelijk The Fray in stond. Waarschijnlijk stond hij in die ochtend files waar geen eind aan kwam. Geïriteerd tikte Louis met zijn vingers op het stuur, en de weinige slaap hielp al helemaal niet.
⏭⏭
Eindelijk was Louis bij het huis van Zayn. Het had er on totaal een dag over gedaan. Het was nu negen uur in de ochtend en hij hoopte dat hij er goed aan gedaan had. Louis was eerst langs een restaurant gegaan om zich een beetje op te knappen en frisse kleren aan te doen. En nu stond hij voor de deur. Zijn hand bleef hangen bij de deurbel, is dit wel het goede om te doen? Maar net als bij het bellen, drukte hij zomaar op de bel zonder te weten waarom. Het duurde even maar dan hoorde hij iemand roepen: "Ik kom eraan!" Een paar seconde later opende de deur en stond er een Zayn met zwarte spijkerbroek en lang shirt aan. Zayn's ogen werden groot als hij snapte wie er voor de deur stond. Hij was gaan denken dat het gewoon een loze actie was omdat Louis niet meer terug had gebeld. "Lou?" Louis knikte met een grote glimlach op zijn gezicht, "Hey Zee." Louis hield zijn armen open en Zayn vloog er in. Ze knuffelden elkaar zo strak mogelijk hopend dat dit geen droom was. Louis legde zijn gezicht in Zayn's nek en tranen stroomden uit zijn ogen, tranen van geluk. "Kom we gaan naar binnen," mompelde Zayn tegen Louis' haar. Voorzichtig liet Louis los en liep hij mee naar binnen. De woonkamer was zwart met rood en tot Louis verbazing was één muur helemaal bedekt met foto's van One Direction en alle leuke tijden die ze samen hadden. En het waren geen lijstjes maar het leek wel behang wat van het plafon tot de grond op de muur zit. Geïteresseerd bleef Louis bij de muur staan, wat een herinneringen. "Vindt je het mooi?" vroeg Zayn als hij achter Louis ging staan. Hij knikte, "Ja." Louis draaide zich om en keek in de donker bruine ogen van Zayn. Het besef van tijd was er niet meer als ze elkaar in de ogen keken. "Mag ik je kussen?" fluisterde Louis. Zayn antwoordde niet en leunde naar voren. Zijn hart ging in recoord tempo op en neer. Maar kalmeerde weer als zijn lippen die van Louis raken. Ze waren zo zacht, zachter dan hij ooit had durven dromen. Zachtjes bewoog Louis als eerste zijn lippen en Zayn deed mee. Dit was het beste gevoel wat Zayn ooit ervaren had. Het leek wel of Louis' lippen magisch waren. Zayn moest los laten omdat hij ademnood had. "Wow," fluisterde Louis tegen Zayn's lippen. "Louis wil jij mijn vriendje zijn?" Louis hart stond stil bij de gedachten, op een goede manier. "Ja, heel graag." Opnieuw drukte Louis zijn lippen op die van Zayn, maar nu wat hongerig. Alles was perfect en niets kon daar tegenin.
———•———•———
Vraag me niet waarom maar ik had Zouis feelings en dat moest ik even uitdrukken. Happy Brithday Zayn!!!
JE LEEST
Young, Wild and Free - Dutch (Zouis)
Fanfiction12 Januari, de verjaardag van Zayn Malik. Louis zit op de bank met zijn telefoon in zijn handen, klaar om Zayn te bellen. Louis heeft al vijf jaar lang gevoelens voor Zayn en heeft het nooit kunnen zeggen. Zou hij het nu wel durven? One Shot