Hoofdstuk 2

407 30 0
                                    

H O O F D S T U K 2

Vermoeid opende Laura haar ogen toen de kleine Jesper al aan de dekens trok. Het was acht uur, Laura was moeilijk inslaap gekomen doordat Jasper twee keer had over gegeven, pas rond zes uur kom ze haar ogen dicht houden. Jasper lag nog heerlijk te slapen, maar Laura wist dat hij uiteindelijk nog meer naar de klote zou zijn dan zij dat was. Met tegenzin stapte ze uit bed en liep langzaam achter Jesper aan die vrolijk de trap af huppelde. In de woonkamer ging jij meteen op de bank zitten en keek zijn tante aan alsof ze moest weten wat Jesper bedoelde.

'Wat?'

Gniffelde Laura en ging naast haar neefje zitten.

'Ik heb honger.'

Zuchtte hij en sloeg zijn armen over elkaar.

'En wat wil je dan?'

'Chocolade pasta!'

Riep hij ineens vrolijk.

'Komt eraan.'

Laura sjokte naar de keuken en was even vergeten waar alles stond, meer omdat ze eigenlijk half aan het slapen was. Het duurde ook even voordat ze met een boterham vol gesmeerd met Nutella de woonkamer in liep en het aan Jesper gaf, die inmiddels al had uitgevonden hoe de TV bij zijn oom en tante werkte. Laura plofte neer op de bank en hield met moeite haar ogen open, ze kon de piep stemmetjes van het kleuter programma waar Jesper geen genoeg van krijgen amper aanhoren. Ze kon een glimlach niet onderdrukken toen Jesper zich tegen Laura aandrukte zodat hij comfortabel zat. Ze sloeg haar arm om Jesper heen en drukte hem iets dichter tegen haarzelf aan. Haar oogleden wonnen uiteindelijk tegen haar wil in en viel ze, met Jesper tegen zich aangedrukt, in slaap.

-

Een klagende Jasper zorgde ervoor dat Laura wakker schrok, met nog steeds zware oogleden keek ze naar Jasper die er alles behalve fris en fruitig uitzag.

'Ugh, wat is er gister gebeurd.'

'Dat voel je zelf ook wel.'

Gaapte Laura die weer een chagrijnige bui aan voelde komen doordat ze weer gestoord werd tijdens haar slaap.

'Was ik dronken?'

'Dat je het überhaupt nog durft te vragen.'

Laura stond op van de bank en liep naar de keuken om wat drinken voor zichzelf in te schenken.

'Je helpt jezelf zo echt naar de klote Jas.'

'Kom op dit was pas de eerste keer deze week.'

'Ja en vorige week was je het twee keer, toen had je geluk dat je dinsdag  een vrije dag had en zaterdag je laatste wedstrijd van het jaar speelde dus zondag ook niks had. Jasper je bent verdomme een keeper, de keeper van Ajax 1 een voorbeeld voor vele, dan kan je je toch niet helemaal lam zuipen.'

Riep Laura geïrriteerd en zette hard haar beker, die gelukkig voor haar van plastic was, op het aanrecht.

'Ik zuip me niet helemaal lam je overdrijft Lau!'

'Ik had het kotst misschien beter kunnen laten liggen, dan had ik het nog kunnen bewijzen. Je hebt vannacht twee-'

Laura kon haar zin niet afmaken doordat ze werd onderbroken door Nova.

'Waarom ben je boos tante Laura?'

Vroeg ze angstig toen ze beneden was gekomen doordat ze was wakker geschrokken van de ruzie. Laura keek naar de bank waar Jesper met zijn handjes op zijn oren gedrukt zat om het geschreeuw te dempen.

BarkeeperWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu