Hoofdstuk 3

519 27 5
                                    

H O O F D S T U K 3

Laura haatte het als iemand haar wakker maakte, Jesper was een uitzondering, Jasper totaal niet, hij wist dat ze daar niet van hield. Jesper had braaf geluisterd naar Nova's opmerking en had Laura niet meer wakker gemaakt. Jasper daar in tegen vond het niks dat Laura soms een half uur langer sliep dan normaal, en nu dat een uur was geworden had hij besloten om haar wakker te maken.

'Ugh.'

Zuchtte Laura toen Jasper tegen haar aan kwam liggen, het was misschien wel erg lief, zo in de ochtend vond Laura het helemaal niet fijn.

'Wakker worden Lau.'

Fluisterde hij en drukte een kus op haar achterhoofd.

'Nova en Jesper zijn naar vrienden, misschien kunnen wij iets leuks gaan doen samen?'

Meteen schoot Laura omhoog, ze vond het heerlijk om er even tussen uit te gaan en al helemaal samen met Jasper.

'Wat wil je doen dan?'

Vroeg ze opgewekt. Jasper haalde zijn schouders op.

'Als excuus laat ik de keus volledig aan jou over.'

Laura begon te grijnzen en sprong uit bed. Meteen liep ze door naar de kleding kast en trok er een dikke trui uit, sinds twee jaar was het in de winter vaak -5 graden. Laura vond dat helemaal niet erg, ze hield van de winter. Vooral van kerst, het was een van de weinige dingen die ze koesterde als herinnering aan haar ouders. Laura had het er moeilijker mee gehad dan Iris, Iris had de zelfstandigheid van haar vader overgenomen alleen Laura was net zo afhankelijk als haar moeder. Ze had alleen Steven als beste vriend, maar nadat Iris uit Denemarken terug kwam met Viktor, wou Steven geen contact meer met Laura waardoor het een tijd slecht ging met haar. Toch zorgde kerst voor een gevoel dat haar ouders er toch een beetje waren.

'De kinderen waren enthousiast vanmorgen.'

Laura trok de trui over haar hoofd en gniffelde toen haar haren statisch werden.

'Waarom?'

Laura keek snel weer in de kast wat ze onder de trui kon aantrekken.

'Kijk eens naar buiten.'

Laura keek Jasper met opgetrokken wenkbrauw aan en liep voorzichtig naar het raam, ze had het gevoel dat Jasper haar wou laten schrikken op een of andere manier. Ze stond voor het raam en deed de rolluik omhoog.

'Sneeuw!'

Riep ze vrolijk en wist niet hoe snel ze klaar moest zijn met alles, wat alsnog een half uur zou kunnen duren.

-

Laura huppelde als een klein kind door de straten van Amsterdam. Jasper hield haar hand vast en kon alleen maar lachen om het enthousiasme van Laura. Hij zelf had het ijskoud en had zijn neus verstopt in zijn sjaal en zijn oren waren bedekt door een muts. Laura had zich ook goed gekleed maar had geen seconde haar neus in haar kraag of sjaal gedrukt, ze had het niet eens zo koud. Het sneeuw kraakte heerlijk onder haar voeten en langzaam begon het kerst gevoel omhoog. Laura kon van alles genieten wat om haar heen gebeurde, het knusse effect daagde op en dat vond ze heerlijk. Soms keek ze stiekem bij mensen naar binnen en zag ze dat iedereen dikke kleding aan had en een warm drankje in de hand hield, zoals warme chocolade melk of koffie. Als het een gezin was zaten ze heerlijk tegen elkaar aan met een deken naar de tv te kijken, en bij sommige mensen waren de lichtjes van de kerstboom te zien. Kleine kinderen die buiten sneeuw poppen probeerde te maken of met de slee elkaar jaloers maakte, dat was het gevoel waar Laura nooit genoeg van zou kunnen krijgen. Uiteindelijk had ze besloten dat Jasper mocht kiezen wat ze gingen doen, zelf kom ze niks bedenken. Langzaam kreeg ze er spijt van want Jasper zei niks en bleef geheimzinnig lachen.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jan 14, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

BarkeeperWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu