Úvaha

82 3 0
                                    

Tohle nebude báseň, ale napadlo mě napsat takovou menší úvahu a to konkrétně o životě. Je asi hodně úvah na tohle téma, ale poslední dobou nad tím hodně přemýšlím tak proč se nepodělit.
Začala bych asi tím, co si asi hodně z nás představí pod pojmem život. Hodně lidí si nejspíše řekne, že žijeme jen proto, abychom stejně umřeli, což je vlastně i pravda, ale většinu se nenapadne zamyslet na tím, proč jsme se vlastně narodili. Je to záludná otázka. Proč. Proč jsem se právě já octla na tomhle světě a žiju život jaký žiju? Proč? Odpověď na tuhle otázku by chtěl vědět asi každý z nás, ale je skoro nemožné se jí dozvědět. Zamysleme se nad tím trochu víc. Osobně si myslím, že každý z nás má na světě nějaký úkol. Neříkám zrovna objevit nějaký lék nebo stát se prezidentem, ale něco, co je důležité. Co je silné. Možná se mýlím, ale kdybych se nemýlila nebyla bych člověk. Člověk chybuje každý den a každý den i chybovat bude a to jen proto, aby ho ty chyby posouvaly dál. Aby se poučil a mohl pokračovat dál ve své cestě.
Nechci si tu hrát na nějakého psychologa ani vás nějak poučovat o životě, ale ráda bych řekla, že života bychom si měli vážit. Ano..každý v něm máme nějaké problémy. Ať jsou velké nebo malé jsou tu a i tu vždy budou. Takový život prostě je a musíme se s tím smířit. To ovšem neznamená, že si ho nebudeme vážit a užívat si ho. Užíváním teď nemyslím skok padákem nebo opíjení jak slovo užívání hodně lidí bere, ale myslím tím užívat si každý okamžik, který prožijeme. Každičké ráno, kdy dostaneme další šanci začít znovu a posunout se o kousek blíže svému snu. Je to jako zázrak. I přes všechno to špatné, co se kdy stalo, je to zkrátka zázrak. Nepromarněmě žádnou další novou šanci a nový den.
O tom, proč jsme se vlastně narodili, by se dalo diskutovat dlouho, ale nemyslím, že by někdo na odpověď přišel. Nakonec bych chtěla říct jen tohle:
Život je o chvílích, které nám vezmou dech. Každý má právo napsat si vlastní osud i vlastní cestu, kterou se chce dát. Každý máme možnost volby. A posledně..usmívejte se. I když to bolí. Úsměv je přeci to nejkrásnější, co můžete někomu dát.

Děkuji za přečtení a popřípadě názor :) Takhle to dopadá, když mám psychologickou náladu xD

BásněKde žijí příběhy. Začni objevovat