12 SAH

340 8 0
                                    

hari yang dinantikan telah tiba. aku memakai baju dress bebiasa. ha macam dalam gambar tu.

aku pilih tarikh 21/11/15 sebagai hari bermakna. alhamdulillah majlis berjalan lancar. even sebelum pihak lelaki sampai berlaku blackout sekejap sebab hari nak hujan, nasib hanya seketika.

aku dengan 2 orang sepupu rapat iaitu afifah dan juga shaheera. serta tak lupa kawan rapat aku dari sekolah iaitu azlieda dan juga fieza hanya duduk dalam bilik. duduk bilik bukan apa, sebab aku tiada buat pelamin mini. ya, bagi aku tunang semata. kalau pakai pelamin nampak macam satu pembaziran. aku dgn ady dah cadang dari awal, biar hari petunangan kami hanya simple-simple. yang penting meriah.

**
majlis selesai. abah bersetuju untuk mengikat petunangan aku dalam tempoh setahun setengah hidup. fuh! lega. sempat aku habiskan belajar dan bekerja sekejap. hehe

**

sebulan genap hari pertunangan kami, macam2 yang datang dan pergi. bagi aku semua tu adalah pahit manis dan dugaan dalam hubungan kami. alhamdulillah aku dapat tempuh dgn tenang selamat mesra dan selesa. hehe

dalam hati aku selalu berdoa semga hubungan kami kekal sampai ke jinjang pelamin. siapa kata hubungan yang bermula dari salah nombor tidak boleh berakhir dengan ikatan yang sah akan datang. inshaAllah. bagi kami tu semua dah tertulis. ajal maut jodoh pertemuan bukan kita yang tulis. tapi Tuhan maha mengetahui setiap apa yang berlaku. alhamdulillah utk semua pahit manis yang sudah aku rasa sepanjang 6tahun berkawan. semoga jodoh kami dirahmati selalu. amin~ dan kami pilih 7 Oktober 2016 adalah tarikh bahagia kami. lepasni boleh cerita dekat bakal anak2 cucu cicit cemane perkenalan kami. huhu tak sabar.

THE END~
semoga semua reader maintain kan hati kalau pernah lalui jalan cerita mcmni. semge hubungan dirahmati. doakan sy dipermudahkan majlis kami nanti. thanks sbb sudi bace cerita sy yg newbie dlm bidang penulisan.

JODOH LAMAN SOSIALWhere stories live. Discover now