aku dengan penuh kecewa terus membalas mesej.
'baik lah, sukehati ko nak mesej aku bile pun. bye!'
kemain kerek lagi aku balas, padahal kecewa baru nak kenal-kenal. huhuhu
***
ting! ting!
menandakan isyarat mesej masuk. ni tak lain tak bukan mesti mamat petang td, aku berbisik dalam hati.'assalamualaikum, ade org ke kat sane, hai hai yg disana, disini panggil ni. hehe.'
nahh! aku dah agak mesti mamat tu, betul menepati janji. boleh buat jodoh yang berguna ni. bisik hati aku yang gatal mengenyam. huhu
'waalaikumsalam, yaw. ad ni. jgn membongak pggl la bagai, mesej je pn. ceh!!.'
cepat aku balas, yela dari petang tunggu taw, mana tak nya. lagipun tengah free, layankan je.
'tgh watpe? busy ke? kcau ke? emm..' dia membalas,
amboi! kemain emm panjang. taktau nak tanya apalah tu.
'xde watpe, bru pas stdy. nak SPM dah ni. ha asl emm?!'. aku tanya lagi,haha saja buat dia gelabah. padan muka kau mamat!
'emm xde pape, nk tnye. nk pggl apeni? kau-aku, awk-saya, emm atau syg-biy. hahahahaha'.
wahh, kemain gatal mamat ni, ada yang kena sekeh tau dia ni. huhh! aku dengus kasar.
'pggl aku-kau cukup, ko bkn sesape pn dgn aku nk pggl syg tah pebagai, geli je. euw!'
aku memang tak gemar nau-nau panggil 'sayang' bagai. kang cepat melayang. takmau haih. risau.
'ok, pggl kau-aku je ea. bgos la ko ni, xmcm pmpn lain, eh! tp sure ke ko pmpn? hahahaha'. dia gelak besar. memang cari pasal dia ni. huh!
'ko pehal? mmg msj aku utk crk pasal ke? pijak kang ha! huh! dah r mls lyn. bye'.
aku sakit hati, lagi sekali lantai jadi sasaran. huhu phone kebal takpe. aku sedapkan hati.
ting! ting!
isyarat mesej masuk lagi.nak apalagi la mamat ni. hm dalam sakithati aku buka mesej dia.
'ala, sory le. saje je gurau dgn ko. bendera jepun ea weh? huhu ok sory ea. teman le aku msj, aku bosan ni. hmm. pewlish!'. dia merayu.
memandangkan aku pun takda buat apa-apa, aku sejuk kan hati yang tak berapa nak panas sebenarnya. hiks!
'yela, aku maafkan.' tu je aku balas. nak tunjuk ego sikit. padan muka kau! geram! hahaha aku ketawa besar.
**to be contineu**
YOU ARE READING
JODOH LAMAN SOSIAL
Roman d'amourKisah Benar dimana berkenalan hanya dari salah nombor, berkawan suka duka susah senang bersama, diakhiri dgn ikatan pertunangan dan akan diakhiri dgn pernikahan.