Ben senin canın yanmasın istiyorum Leyla

54 2 6
                                    

Gitti ve bir sigara istedi herzaman ki gibi. Kiramiyorlar alısmislar çünkü hergün gelip birer ikişer dal sigaralarinin gitmesine. Ama ben onu hiç sigara içerken görmedim. Hep esrarengiz geliyor bana. Bizim karşımizda mahallelilerin ona ilk geldiğinde kalması için verdikleri,ilk bakışta dermeçatma olan ufak Bahçeli bir müstakil evde yaşıyordu. Hep merak ederdik arkadaşlarla içerde ne olduğunu. Hatta birgün içeri girmeye yeltenmis bütün cesaretimizi toplamisken, içeriden; " ...hayatım ve ölümüm âlemlerin Rabbi olan Allah içindir " diye bir nara yükselince,Bahar aylarında ağaca konmuş onlarca kuşa bir tas atılması gibi kacistik sagasola. Neydi kimdi ne yapıyor du nasıl bu hale gelmişti? Her kafadan ayrı bir ses. Kimi babası çok dovmus ondan böyle olmuş derken. Diğeri bir kızı sevmiş vermemisler oda böyle olmuş diyordu. Ama bence daha farklı bir durum olmalıydı. Yani herkes deli dese de bence diğer insanlardan farklıydi. E zaten bu yüzden deli diyorlar.mahallede kavga olsa o ağlardi digerleri ya güler yada bir tarafı tutardi. Adını kimse tam bilmiyor. Yusuf diyorlar bazende gurbet. Gurbet kız ismi ama o uzaklardan geliyormuş öyle diyorlar.

En çok necmettin amca ile konuşur. Gerçe sigara istemek dışında kimseyle pek konuşmaz. Sadece Necmettin amca ile konuşur. Zaten ilk geldiğinde o sahip çıkmış ona. Karşımızda ki evde anneannesinin eviymis ona vermiş. Necmettin amca beni çok sever. Ona yusuf hakkında bişey sorsam:
- O buradaki en salih kul. Derdi bana fazla konusturmazdi.

Bir gün Yûsuf beni necmettin amcanın yanında çay içerken gördü. Gulumsedi bana. Açıkçası korktum. Zira o bir mecnun veya burdakilerin deyimi ile deli veya Necmettin amcanın deyimi ile salih kul. Ne olursa olsun insan urkuyor.
Günler sonra bir abiden sigara isteyip cebine koydu. Sonra beni farketti ve:
- Çay güzel şey kardeşim çay güzel şey dedi.
Tabi ne demek istediğini anlamadığım için anlamsız boş boş baktım yusuf a.
- adın neydi ?
- be be nim mi? Diye Kekeledim.
- elbette senin başka kim var burada dedi
- Durmuş dedim.
- Durmus,Durmus sence ben delimiyim?
Bu soru karşısında ne diyebilirim ki. Yani ne demeliydim.
- ben öyle birşey demedim ki dedim.
- ben sana böyle demişsin diye sormadım ki Durmus. Fikrini sordum. İnsanların bir fikirleri olmalı değil mi?
- olmalı evet olmalı.
-öyleyse söyle bakım ben deli miyim?
- bence Hayır. Ama degisiksin. Farklisin.
-Allah senden razı olsun durmuş Allah senden razı olsun. Diye mirildanarak uzaklaştı yusuf.
Ben orada öylece bıraktığı gibi kalakaldim. Sonra aklıma necmettin amca geldi. Koşarak gittim. Anlattım olanları. Okadar heyecanlı anlatmisim ki necmettin amca çok güldü bana. Keşke bana anlatsan ne olduğunu kim olduğunu vallahi kimseye birsey demem diyerek yalvarsam da kar etmemişti.

Buradan Açınız Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin