Naar de brugklas

48 2 8
                                    

Maandag 26 Augustus

6:17

De wekker is net gegaan. Ik weet het, het is heel erg vroeg. Maar ik vind het zo spannend! Vandaag de eerste dag op de middelbare. Gister avond hebben Anouk en ik nog een uur lang door geappt over wat we vandaag aan gaan trekken. Ik heb twee outfits bedacht:

1.  Mijn blauwe skater rokje, rode sweater met #coolio erop, mijn goudkleurige cat ears, wit met zwarte sokken en mijn stipjes gympen.

2. Zwarte panty, mijn korte spijker broekje, een wit met blauw gestreept T-shirtje, mijn witte vestje en mijn zilveren ballerina's .

Ik ben er nog niet uit welke outfit ik aan ga trekken. Die met het skater rokje of met mijn streepjes T-shirt?


7:48

Om acht uur komt Anouk mij ophalen. We gaan heel vroeg naar school zodat we genoeg tijd hebben om het lokaal te vinden. Ik hoop dat we naast mekaar komen te zitten. Straks moet ik het hele jaar naast iemand zitten die ik helemaal niet aardig vind. Dat lijkt me echt vreselijk.


12:09


Om vijf voor acht stond Anouk al voor de deur. Ze vond het echt heel spannend net als ik. We zijn naar school gefietst en om tien over acht reden we het schoolplein op. Nadat we onze fietsen in de fietsenstalling hadden gezet gingen we een beetje rond kijken wie er allemaal in onze klas zou zitten. We zagen direct al een jongen die er net uitzag als Harry Styles. ,,OMG, wat een lekkere jongen!" zei Anouk tegen mij. Volgens mij is ze nu al stapel verliefd op hem. Ik vind het maar raar. Ik bedoel maar, ze weet nog niet eens zijn naam!? Maar ik moet toe geven, het is echt een lekker ding. We zagen nog een meisje met twee vlechtjes in het haar, een meisje met knalroze sneakers en een meisje met een hele grote bril.

Toen de bel ging renden Anouk en ik naar ons lokaal. We waren een van de eerste die het lokaal in renden. Anouk en ik gingen gauw achterin zitten. Na twee minuten kwam onze mentor het lokaal binnen lopen. Toen iedereen zat stelde ze zich voor. ,,Hallo allemaal, Ik ben Mevrouw van Wierden. Ik hoop dat jullie zin hebben in dit schooljaar. Het zal wel een stuk anders zijn dan op de basisschool. Ik stel voor dat jullie je even voor stellen en iets vertelt over je hobby's, waar je woont, of je broertjes en zusjes hebt en nog wat meer dingen. Laten we links achterin beginnen." Ik werd rood want links achterin zitten Anouk en ik. Anouk begon. ,, Ik ben Anouk, ik ben 12 jaar en mijn hobby's zijn dansen, mode en beauty." Het kwam heel makkelijk uit haar mond. Toen was ik aan de beurt. ,, Ehm ik ben Lisa, Ik ben 12 jaar en eeeh mijn hobby's zijn tekenen, mode en eeh zingen." Ik schaamde me zo! Ik ben echt heel erg slecht in voor de klas spreken. Toen ging de rest van de klas zich voorstellen. De rest va de ochtend hadden we wiskunde en Nederlands. Het ging best wel goed.


17:39

Vanmiddag kwamen we die jongen weer tegen. Anouk heeft zijn naam gevraagd. Zijn naam is Bram. Hij zit in de tweede klas en hij drumt in een band. Zo stoer! Anouk keek hem de hele tijd verliefd aan. Ik kon het niet uit staan! In de grote pauze heb ik nog wat gekletst met Mieke. Het is een heel aardig meisje. Ze zit op tennis en speelt keybaord. We hebben heel veel gekletst over mode blogs. Dit is onze top 5 van mode blogs:

1. LifeSplash

2. Beautynezz

3. LookBook

4. Fashion is a Party

5. Style Bubble

 Het was echt heel gezellig! 


100% Youtube starWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu