Sn.okuyucu bu kitap ilk deneyimimdir.
Eğer begenilirse devamını yazicam 50 beğeni gelirse devam edicem yorumları göz önünde bulundurarak kendi takipçi sayıma bakarak bu sayıyı veriyorum umarım begenirsiniz iyi okumalar.
*************************
Tarih 1.12.2058 amerika'da kendi düşüncesine sahip,hissedebilen,üzülebilen, sevinebilen,organik zekadan daha akıllı yapay zekalı Adı "working" olan robotun tanıtımı yapılmaktadır bu robot fabrikalarda ve evlerde çalışmak üzere tasarlandığı düşünülür ancak bi grup insan ise bunun aptallık ve aklı olan bir makinanın zarar verebilecek olmasindan korktuğu için bu ürüne karşı gelir ancak üretim sahibi "bu robotlar sadece hizmet etmek amacıyla üretilmiştir ve hiç bir insana zarar vermez çünkü kötülük nedir nasıl yapılır bilmezler sadece hizmet etmeye ve güler yüzlü olacak şekilde üretim aşamasından geçmiştir hicbir zarar görmezsiniz garantisini veriyoruz" açıklamasını yaptı. Ancak bazı insanlar buna inanmazlar çünkü kendi aklı olan bi robot kötülüğün ne olduğunu nasıl yapıldığını kendiside bulabilir,uygulayabilir ve insanlık kendi sonunu kendisi getiriyor diye düşünürler.
**************************************
Tarih 06.08.2067 working robotlar artık herkesin sevdiği bir ürün olmuştur herkesin işine yarar ve çok cüzi fiyatlara satılır bu nedenle bir working sahibi olmak pekte zor değildir.Bu robotlar her ülkede satışa sunulmuş ve üreten şirket çok iyi para kazanmıştır working her evde ve her is yerlerinde vardır. Artık insanların sevdiği bir makineye dönüşmüştür. Bu robotlar türkiyedede satışa sunulmuş ve hemen hemen herkesin kullandığı bi ürün olmuştur. 101094221526 seri numaralı robot ise istanbul besiktas'da (merve ile ozan) yaşayan yeni evlenmiş bir çifte düğün hediyesi olarak gelir. Bu robot zamanla diğer robotlardan farklılaşır. Ancak kimse bunu fark etmez.
************************************
Tarih 06.08.2067 saat: 18:23 güneş batmak üzere hava biraz serinlesti araçlar trafiğe çıkmaya başladı herkes gibi merve'de işten çıkıp arabasına doğru yöneldi merve beyaz tenli,saçları ışıl ışıl ve gözleri keskin baskislara sahip olsada yeni doğmuş bebek kadar masum bi yüze sahip.
Arabasına bindi kontağı çevirdi ve aracını park ettiği otoparktan çikardi.
Radyoyu açtı ve kendisine iyi gelecek bir müzik bulamayınca geri kapattı. Telefonu cikardi çantasından arabanın camına yapışmış olan tutacaga taktı ve ozan'ı aradı. Telefonun sesini dışarı verdi ve camları kapattı ozan ikinci çalışında açtı telefonu."Alo"
"Hayatım napiyosun"
"Hayatım napiyoruum hazırlanıyorum çıkıcam birazdan sen neler yapiyosun"
"Çıktım ben 20 dakkaya evdeyim canım"
"Valla çok acıktım ben ya sende aciktinmi?"
"Ay evet sorma bende aciktim"
"hemen hemen seninle aynı vakitte gelirim hemen biseyler yiyelim o zaman hayatım "
"Hayır aşkım hemen yiyemeyiz unuttunmu yoksa serkan'la şule bize yemeğe gelicekti onları beklemek zorundayız bitanem "
"Ah evet ya ben nasıl unuttum fazla geç kalmasalar bari yemekte ne var neler yapmasını söyledin captian'a ?"
"Supriz olsun oda hayatım "
"Evlendikten sonra ilk defa gelecekler bize güzel bi şeyler yapmasını söyleseydin "
"Merak etme bende o is "
"Peki kapattım hadi evde görüşürüz hayatım"
"Bay bay tatlım"Merve eve varmak uzereydiki herzaman alışveriş yaptığı marketin önünde durdu
Arabadan indi bi kaç bisey almak için markete girdi almak istediğini aldı ve kasaya doğru yöneldi kasada working'lerden birine rastladı oda merve gibi alışverişini yapmış ödeme yapmak için kasaya gelmişti fakat kasadada bir working vardı kasadaki workin "hoşgeldiniz efendim"dedi merve gülümsedi ve çantasından cüzdanını cikardi ödemesini yaptı ve poşetlerini aldı bi kaç adım attı kasadaki working müşteri olan working'e "hoş geldiniz" dedi müşteri working ise "teşekkür ederim" dedi ve ödemesini yaptı "iyi çalışmalar" dedi kendilerine has robot tonuyla. Merve o sırada kasada duran şekerleri inceliyordu ve bu iki working'in konuşması hoşuna gitmişti bi an kasiyer working'e cevap vermediği için pişman oldu. İnsanlar bu robotların konuşmasından çok etkilenir gayet saygılı ve görgülü davranırlar bu sebeplede insanların gönlünde yer almışlardır tabi bu durumdan hoşlanmayan bi grup insanları saymazsak. Onlar working'lerin insan içine karışmasının 9. Yılı olsada ve hiç bir zararlarını gormeselerde bir gün o robotların insanlığı geri planda bırakacakları kararlarından vaz geçmemişlerdir.
Merve bagajı acar ve poşetlerini bagaja koyar poşetin biri mervenin elinden kayar ve bi kaç tane portakal yere düşer o sıra oradan geçen bir working hemen elmaları toplar ve "buyrun efendim onları yıkamadan kesinlikle yemeyin " merve portakalları alır poşete koyar " teşekkür ederim " diyerek şoför koltuğuna hareket eder. "İyi günler efendim "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
"Captian"
Science FictionOnlar sadece hizmet etmek amacıylamı var.? Yoksa gelecek nesil onlarınmı.?