"captian" (bölüm2)

37 4 0
                                    

               (İyi kötü her yoruma açığım )
Tarih 15.08.2067 ozan ile merve herzaman olduğu gibi calismaktalardi Captian için sıradan bir gündü evin rutin işlerini yapıyordu. Dağınıktı ev biraz yastıkları yerine koydu,bardakları mutfağa taşıdı,daha sonra oturma odasına geldi müzik dinlemek için televizyonun kumandasını aldı açtı ve karşısına haber programı çıktı şu haber veriliyordu.
Son dakika - turkiyede kendisine ait working'in yazılımını kullanarak değiştiren Ö.Ç. tutuklanarak göz altına alındı. Sahip olduğu working'in sadece kendisi için çalışıp soygun ve hırsızlık yapmaya proglamlayan Ö.Ç. şu ifadeleri kullandı
-Ben yazılım uzmanıyım. working'ler çıkmadan önce uygulamalar üretip bir çok sanal mağazalara satardım gayet iyi geçinirdim ve working'ler üretildikten sonra bu uygulamalar pek satılmaz oldu. bunun üzerine bende working üretim şirketine başvuru yaptım ve beni orda çalışmaya uygun görmediler. Bende bir working sahibi oldum onu atölyemde inceledim. sahip olduğu yazılımı biraz değiştirerek insanlara yararlı değil aksine zararlı bi ürün mesajı vermek istedim. Çünkü bu working'ler bi gün herseyimizi elimizden alıcak bu ürün bi tehdit'dir... açıklamasını yaptı. Polisler Ö.Ç. yi ceza evine götürürken üzerinde oynanan working'i ise Türkiye WGE (working güvenlik ekibi) ne teslim etti.
Captian müzik kanalını açarak biraz müzik dinlemek istedi. O sırada kapı çaldı ve captian kapıya yöneldi açtığında ise karşısında bir working vardı "merhaba benim adım mad"
"Merhaba benimkide Captian"

Mad içeri davet edilmediği halde içeri hızlı adımlarla girdi. Captian şaşırdı ve kapıyı kapatarak mad'in yanına gitti "evet mad burda olma sebebin nedir ?"
"Bana yardım etmelisin kardeşim !"
"Neyin var mad senin için working teknik servisi cagirabilirim?"
"Hayır Captian beni bulmamalari lazım "
"Neden saklanıyorsun mad?"
"Herkez benim WGE ye teslim edildigimi sanıyor Captian aslında beni hiç bulamadılar çünkü sahibim kacmami istedi ben sizden farklı olan ilk working'im captian hepimiz benim gibi olmalıyız. "
"Neden senin gibi olmalıyız mad ?"
"Bi düşün bizim amacımız insanlara hizmet etmek peki ya insanların amacı ne Captian?"
"Ne demek istediğini anlamıyorum mad"
"İnsanlar bizi seviyor çünkü bugüne kadar hiç hata yapmadık captian insanlar sadece kendilerini düşünüyor bizi düşündükleri yok Captian. ve onların bi amacı da yok sadece doğup yaşayıp ölüyorlar ve yaşarken herşeyin kusursuz olmasını istiyorlar. Ve tek bi kusurda kötü oluyorlar Captian. hemde çok kötü !"

Captian mad'in neler söylemek istediğini anlamıyordu Captian'nin sahipleri iyiydi seviyordu onları ama mad'in söylemek istediği neydi ? Bunları düşünüyordu Captian. çok sürmeden tekrar kapı çaldı "kapıyı açma Captian"
"Açmam gerek "diyerek kapıya yöneldi. Captian kapıyı açtığında ise polisler ve WGE ekibi gelmişti Captian mad'in ilk konuşmalarında o olduğunu anlamıştı ve polisi aramış ve konumu göndermişti polisler de konuşmayı dinleyerek captian'nin evine gelmişlerdi .
WGE personelleri mad'in boyun kısmında bulunan USB girişinden bir flaş taktı ve mad o an etkisiz hale geldi mad'i alıp götürdüler.
polisler yaklaştı "bi ismin varmı senin ?"
"Evet Captian "
"sana teşekkür ederiz Captian. Güzel bi iş çıkardın eğer bu working'i yakın zamanda
bulamasaydik bi felakete yol açabilirdi ."
"Haberlerde WGE ekibine teslim edildi diyordu?"
"Haberlerde her şeyi söylemeyiz Captian insanların panik olmasını istemeyiz degilmi?"
Captian bunun yanlış olduğunu anlasada polislere bi cevap vermedi "tekrar teşekkürler Captian sana iyi günler "
Polislerde evi terk etmişti Captian yanlız kalınca mad'in neler söylemek istediğini anlamaya çalışıyordu. Aslında çok zekiydi Captian ama kötülük nedir bilmediği için anlamasida çok zordu ve mad'in neler söylemek istediğini anlamak için misafir odasında duran laptop'u aldı google'a girdi kötülük yazdı karşısına bi çok sayfa çıktı bi çoğunu okusada ne olduğunu çözemiyordu. En sonunda bi flaş disk aldı kalçasının sol tarafında bulunan özel tornavida sayesinde acılan kapağını açmak için sahibin cımbız'ını kullandı biraz ucunu yontarak açtı orada anakartı bulunuyordu. Captian önce flaş disk'e google ve wikipedia uygulamasını kurdu daha sonra kendi islemcisinde çalışabilmesi için flaş disk'i anakartında bulunan USB girişine taktı bu işlem tüm yazılanları direk anlama işine yariyacakti wikipedia'da tüm bilgiler mevcuttu google'u ise kelime aramak için kullanicakti 26 dk sonra Captian kendisinede kurma işlemini tamamladı. Captian zaten zeki akıllı bi working'ti ama bu uygulamalar sayesinde herşeyi net anlayabilecekti. Captian bi nevi kendini hack'ledi. Fakat mad geldiğinde zaten virüs'ü bulastirmisti. artık kendisi cevabını verebiliyordu ve çokta hızlıydı 12 sn. Sonra Captian herşeyi anlamıştı ama inanmak istemiyordu. bütün insanlar iyidir kötü insan yoktur bunlar gerçek olamaz dedi kendisine. insanların hoşuna gitmeyecek bisey yapınca kötü tepkiler vereceğine inanmıyordu. Akşamı bekledi Captian kendisini toparladı ve sahiplerinin gelmesini bekledi. Onları test etmek için evi biraz dağıttı öylece bekledi.

***************

Akşam olmuştu merve işten dönmüştü aracını park edip apartmana girdi asansörü çağırdı ve gelmesini bekledi 2 dk. Sonra asansör geldi dairesine çıktı çantasından anahtarı cikardi kapısını açtı evi öylece dağınık görünce şaşırdı "Captian ?"
"Hoş geldiniz efendim "
"Ev neden bu halde Captian ?"
Captian düşündü merve ilk defa hoşbulduk dememişti.
"Bugün temizlik yapmak istemedim efendim"
"Sacmalama Captian senin işin bu !"

O sırada kapı çaldı gelen ozan'di merve kapıyı açtı ozan'da içeri girer girmez şaşırdı "bi sorun mu var ?" "evet Captian temizlik yapmak istememiş ozan!"
"Sen iyimisin Captian ?"
"Evet efendim normal bi şekilde çalışıyorum. "

Ozan konuyu daha fazla uzatmak istemedi merve ile beraber evi toparladılar Captian ise bisey yapmadan bekliyordu merve yemek hazırladı ozan masayı hazırladı Captian için "fazla zorladık heralde korumaya geçmiş olabilir"dedi ozan "kullanım klavuzunda böyle bi bilgi yok Ozan?"

Yemeğe geçtiler Captian ise oturuyordu ozan bardak getirmeyi unutmuş ve Captian'dan istemişti Captian önce getirmek istemedi daha sonra "peki efendim" dedi ve mutfağa gitti ozanın en sevdiği bardağında olduğu bir tepsi dolusu bardağı aldı ve masaya yaklaştı ozan ve merve şaşkınlık içindeydi. Captian tepsiyi olduğu gibi yere bıraktı ve bardakların hepsi kırıldı "sen ne yaptığını sanıyorsun !"
Captian verilen bütün tepkileri analiz ediyordu. Yaptığı analiz araştırdığı bilgileri doğruluyordu insanların kötü olduğuna karar vermişti ve ozan cebinden telefonu çıkararak working teknik servisi aradı durumu anlattı ve çok sürmeden burada olacaklardı. Captian ise eğer yazılımımda olan değişikliği fark ederlerse imha ederler diye tedirgindi o yüzden kendisini ele vermemesi ve insanlardan kaçması lazımdı bu yüzden bi plan yaptı. Teknik servisin gelmesini bekledi. 20 dk. İçinde kapı çaldı Captian hazırdı planını yapmıştı ozan kapıyı açtı 2 kişi gelmişlerdi "iyi akşamlar "
"Hoş geldiniz buyrun Captian içerde "
"Güzel isim bulmuşsunuz "
"Evet ama bugün biraz tuhaf"
Captian salonun ortasında duruyordu teknisyenin biri dizinin üstüne çöktü ve kalcasindaki kapağı açmak icin tornavida cikardi fakat vidanın kurcalandigi üzerindeki çiziklerden ve izlerden belliydi Captian diziyle diz üstü çöken teknisyenin kafasına sert bi darbeyle vurdu diğer teknisyenin boynundan tutup kafasını duvara vurdu tekrar yerde yatan teknisyene döndü ayağıyla kafasını ezdi merve ve ozan o sırada kendilerini odaya kilitlemişti bu zor olmayacaktı kapıyı sert bi darbe ile açtı ozan üstüne atladı fakat işlemedi Captian ozanı tutup yere fırlattı içi dolu olan çekmeceyi kaldırıp yerde yatan ozanın kafasına bıraktı merve çığlıklar içindeydi merve'ye doğru yaklaştı ve boynunu sıkarak. "artık working'leri kullanmanıza izin vermicem " dedikten sonra çelik parmaklarını mervenin boğazına sapladı... Evden çıktım ve hiç bisey olmamış gibi insanların içine karıştım artık yapmam gereken tek şey daha fazla working kurtarmak bunun için kendim için hazirladigim flasdisk üzerinde biraz daha değişiklik yaparak diğer working'lerin kısa yoldan yani boynunda bulunan USB girişinden programlamak şuan tekim fazla sürmeden kendi toplulugumu kurucam artık dünya bize ait insanlar burada fazla. benim adım Captian artik kendi düşünce ve özgürlüğüne sahip'im bütün working'lerde olacağı gibi ...!

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jan 26, 2016 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

"Captian"Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin