Sebulan kemudian..
"Jom kita keluar malam ni!", kata Jungkook.
"Pergi mana?", kata Jessica lalu terbatuk batuk.
"Adalah, gaja!", kata Jungkook.
*****
"Nilah namanya Taman Bidadari Malam", kata Jungkook.
"Wahh, cantiknya pemandangan dekat sini!", kata Jessica.
"Kan?", kata Jungkook.
Bulan purnama menyinari bumi. Kelip kelip mengeluarkan cahaya yang cantik. Bunga kembang malam pun mengeluarkan bau yang harum.
"Jungkook, saya rasa macam nak cipta lagu dengan awak.", kata Jessica.
"Ne! Jom buat!", kata Jungkook.
Mereka mencari idea. Lalu, menulis lirik bersama. Tiba-tiba, Jessica terbatuk batuk keluar darah merah pekat. Jungkook terkejut.
"Jessica! Gwaenchanhayo?", tanya Jungkook.
"Saya rasa.. ajal saya dah sampai..", kata Jessica lalu terbaring.
"Andwae! Awak tak boleh kata macam tu!", kata Jessica.
"Saranghae Jungkook.. lagu tu, lagu kita..", lalu Jessica menghembuskan nafasnya yang terakhir.
"Jessica!!!!!", jerit Jungkook.
******
"Dipersilakan, pemenang anugerah muzik Korea paling popular, Memory dari Jungkook!", kata pengacara.
"Kamsahabnida kerana sukakan lagu saya. Lagu memory ni tentang kisah saya dan seorang yeoja ni. Kami tak boleh hidup bersama. Hope korang sentiasa sukakan lagu ni.", kata Jungkook.
Semua hadirin menepuk tangan.
*****
Jungkook pergi ke Taman Bidadari Malam.
"Saya dah berjaya Jessica. Lagu kita, dah ramai yang tahu. Kisah kita akan diingati sampai bila-bila.", kata Jungkook sambil menangis.
Jungkook baring di mana tempat Jessica mati dahulu. Jungkook menutup matanya.
******
"Jungkook.. Jungkook!", kata Hoya.
Jungkook tidak memberikan respon. Hoya menyentuh pergelangan tangan dan leher Jungkook. Tiada denyutan nadi!
"Jungkook!", jerit Hoya.
"Kita akan hidup bersama Jessica.. walaupun di alam lain.", kata roh Jungkook.
끝 (The end)
YOU ARE READING
LET'S NOT FALL IN LOVE | ✔
RomanceJungkook ialah seorang namja yg popular di sekolah. Kaya dan handsome. Semua yeoja tergila gilakan Jungkook. Jungkook ingin mencari cinta yg sejati, bukan cinta monyet. Suatu hari, Jessica berpindah ke sekolah Jungkook. Jessica ialah seorang yeoja y...