"Wahh!! Jungkook!!", jerit yeoja-yeoja di hadapan sekolah Seoul Arts School.
Jungkook melangkah keluar daripada kereta Ferrari berwarna hitam. Jungkook mengibas rambutnya. Mukanya bersinar kerana pancaran matahari.
"Ommo!!! Handsomenya Jungkook!!", jerit yeoja-yeoja.
Ada yang pengsan. Ada jugak yang hidung berdarah.
"Macam biasa, kau memang popular.", kata Hoya.
"Hurm, diorang cuma tengok luaran aku je. Aku tak suka yeoja yang macam tu.", kata Jungkook.
"Habis tu? Kau suka yeoja yang macam mana?", tanya Hoya.
Jungkook memang popular di kalangan yeoja. Jungkook ialah namja yang handsome di sekolah ni. Dia pun banyak chingu yeoja. Jungkook memang baik dengan semua orang. Ramai yang minta couple tapi semua dia tolak. Katanya tidak berminat.
"Hurm? Aku suka yeoja yang baik hati, sopan dan penyayang. Dan paling penting, dia bukan pandang aku sebab handsome atau kaya. Tapi, sebab hati aku.", terang Jungkook panjang lebar.
"Hurm.. susah nak cari yeoja macam tu bro. Biasanya diorang pandang handsome atau kaya je. Kalau tak jumpa, bujang la kau selamanya kan?", gurau Hoya.
"Aku pasti ada yeoja yang bakal hadir dalam hidup aku. Yeoja idaman aku. Setiap orang pasti ada jodoh.", kata Jungkook yakin.
"Haha, entah berapa tahun nak tunggu yeoja idaman kau muncul. Tengok macam aku, dah ada yeoja chingu.", kata Hoya.
"Hoya..", panggil Taeyeon.
"Oklah, aku pergi jumpa My Lovely Bunny Taeyeon dulu.", kata Hoya sambil berlari ke arah Taeyeon.
"My lovely bunny? Eii, nak muntah aku dengar!", kata Jungkook.
Jungkook memandang langit sambil berfikir. Betulkah dia ada jodoh? Jungkook memejamkan matanya. Terlintas gambar seorang yeoja di fikirannya. Jungkook membuka kembali matanya.
Yeoja itu berkulit putih dan mempunyai senyuman yang manis. Rambutnya ikal berwarna perang. Memang cantik.
"Adakah ini petunjuk?", kata Jungkook.
KRING!!
"Wah!! Berangan dah bunyi loceng! Kena palli!!", kata Jungkook sambil berlari.
Sebuah kereta berhenti di hadapan sekolah itu. Kakinya melangkah keluar.
~To be continue~
YOU ARE READING
LET'S NOT FALL IN LOVE | ✔
RomansaJungkook ialah seorang namja yg popular di sekolah. Kaya dan handsome. Semua yeoja tergila gilakan Jungkook. Jungkook ingin mencari cinta yg sejati, bukan cinta monyet. Suatu hari, Jessica berpindah ke sekolah Jungkook. Jessica ialah seorang yeoja y...