YGS Sınavına Kısa Zamanda Nasıl Çalışılır?
Bu zorlu süreçteki çalışma planınız üç aşamadan oluşacak Soru çözümü + Deneme çözümü + Konu tekrarı.
Bu zorlu süreçteki çalışma planınız üç aşamadan oluşacak Soru çözümü + Deneme çözümü + Konu tekrarı.
Soru çözümünü nasıl yapmalısınız?Çözdüğünüz her soru sizi diğer arkadaşlarınızdan yüzlercesinin önüne geçirecek bu yüzden kalan son zamanlarını soru çözmeye harcamalısınız çözeceğin her soru senin o konu hakkındaki bilgilerini sağlamlaştıracak. Bu tatlı uğraşın sonucu yüzlerce çok çalışıyorum diye övünen arkadaşın önüne geçeceksiniz çünkü formül çok çalışmakta değil mantıklı ve bilinçli çalışmakta.
Neden Deneme Testleri Yapmalısınız?
Aslında deneme testleri sizi sınav psikolojisine hazırlayacaktır sınav zamanı daha konsantre' li daha sabırlı ve artık sınava mutlulukla yaklaşmanızı sağlayacaktır. Deneme testlerini sınav gününde yaşayacağınız her stresi yaşayarak yapmalısın bu da demek oluyor ki deneme testiniz bir önceki gece uyuduğunuz anda başlar. Deneme testi nasıl yapılır sorusunun cevabı ise bir gününüzü sınav günüymüş gibi düşüneceksiniz sınav 10da ise siz sabah 7 de kalkacaksınız güzel ve bol vitaminli bir kahvaltı ve artık sınav olacağınız okul yolunda hissedin kendinizi sınava yetiştiğini evraklarınız yanınızda çok sesiz bir ortam (içinde sizin yatak odanız yada evin en sessiz köşesi) bulunduğunuz ortamı sınavdaki sınıfınızmış gibi hissetmelisiniz gözünüzün önüne SBS sınavında ki ortam gelmeli aklınıza ve her gün farklı kaynaklardan bolca test çözeceksin ve çözdüğün bu testleri sınavdaki sorularınmış gibi hissedeceksin. Bu işlemi defalarca yapabildiğin kadar yapmalısın ve her yaptığın deneme sonucundaki netlerini bir tabloda kaydet son denemendeki başarıyı göreceksin.
VE SON AŞAMA KONU TEKRARI
bu günden itibaren çalışmadığın her konuyu es geç sakın onlarla çalışman onlara yoğunlaşman senin diğer bildiklerini sana unutturacaktır bu yüzden bildiğin konularda konuya uzak olmadığın her konuda tekrar yapmalısınız konuya ne kadar hakimseniz doğru cevap verme oranınız o kadar yüksek ve o kadar da hızlı olacaktır. Konular üstünde nasıl tekrar yapmalıyız asıl önemli olan bu. Konulara çalışırken çalışmaktan zevk aldığınız ilk konudan başlayın ve o konuyu detaylı ve anlayarak inceleyin ardından bu konunun üstünde kendinizi tatmin edecek şekilde göz geçirin ve çalıştığınız konu üstünde soru kitapçıkları alarak test çözün ve bunu her konu için yapın.
ÇIKMIŞ SORULARA NEDEN ÇALIŞMALIYIZ?
Hepimizin yanlışa düştüğü nokta bu çıkmış sorulara neden çalışıyım. Neden tekrar sorsunlar? geçmiş dönem YGS sorularına baktıysanız hepsi birbirinin benzeridir. Birinde vardır diye sorulmuşsa diğerinde yoktur diye sorulmuştur. Anlayacağınız geçmiş dönem soruları sizin için çok önemli çünkü mutlaka karşınıza çıkacaktır. Sınava yakın bir tarih kaldığında mesela bana göre son haftanızı deneme yaparak geçirmelisiniz ve denemelerinizde çıkmış soruları çözmelisiniz. Sınava girecek tüm arkadaşlarımıza başarılar dilerim.