selepas video tentang rumah tua tersebut viral di internet. kami menerima byk mesej, antaranya adalah untuk mengetahui sama ada filem yg kami buat adalah asli atau tiruan.
namun kami menghiraukan mesej tersebut kerana aku mendapat mesej penting daripada seorang pengarah filem.dia berkata ingin menemui kami.kami pun menyediakan temu janji untuk bertemu.aku dan saiful menceritakan tentang rumah tersebut dan tentang video yg kami buat. kami membawa pengarah tersebut ke rumah tua itu kerana dia ingin melihat dengan kepala mata dia sendiri rumah tua itu.
dia memberitahu kami bahawa dia ingin mmembuat filem paranormal disitu.kami menghalang orang itu dengan berkata "lebih baik tuan lupakan sahaja tentang niat tuan untuk membuat filem disini kerana kami telah diganggu oleh lembaga itu" lelaki itu tetap bertegas untuk membuat filem disitu.kami tidak dapat menghalang lelaki tersebut daripada membuat rakaman disitu.
esok malamnya lelaki itu datang kerumah kami bersama 30 orabg kru kamera serta 3 org yg kami lihat seperti ustaz untuk membantu rakaman tersebut.kami pun pergi ke tapak filem tersebut bersama kru kamera dan pengarah filem itu.
apabila kami sampai ada seorang perempuan berdiri disitu.tuan pengarah tersebut memberitahu bahawa perempuan tersebut adalah sebahagian daripada kru filem tersebut.mereka pun memulakan rakaman mereka dengan merakam di kawasan luar rumah.apabila mereka masuk kedalam tiba-tiba pintu tertutup.kami terkejut lalu cuba untuk membuka pintu tersebut,namun usaha kami gagal.kami meminta bantuan ustaz tersebut,namun ustaz tersebut tidak berdaya untuk membuka pintu itu dengan ayat suci al-quran.kemudian sebuah kereta nissab datang dan keluar seorang wanita sama seperti kru yg berada di dalam tadi.kami pun terkejut.perempuan itu berkata"maaf tuan saya solat isyak tadi sebab tu saya datang lambat"."habistu siapa perempuan yg berada di dalam"kata tuan pengarah.
mereka yang berada di dalam pun berasa takut dan mereka pun menjerit meminta tolong "tolong!!!!"
namun apakan daya mereka tidak dapat membuka pintu tersebut.