kejutan tak disangka

88 4 2
                                    

Malam itu sepi sekali, angin meniup lembut membelah wajah mulus annur aifa yg sedang berdiri di balkoni rumahnya. Bulan bersinar terang. Aifa tersentak dari lamunan tatkala iphone nya berdering menandakan ada panggilan.
Hello, you! Kat mane tu? I plan nak ajak u dinner, nak?
Kedengaran suara macho Danial dalam talian.
Hmm jap jap, i siap ok?
Aifa malas cakap banyak.
.............
Sedang enak mnjamah juadah, ttiba dtg gadis seksi menyergah meja mereka.
Heyy you danial, tdi u ckp ade meeting dgn client, tak sangke plak i, client u ni perempuan murahan ni!
Tempik Sherry.
actually sherry tu kawan aifa masa dekat UK dulu. Tapi diorang dh break friendship lepas sherry tahu daniaal sukakan Aifa.
Sherry, u kena ape eh? Dah bosan? Takde keje lain ke?
Bidas danial.

Hey aifa, u tak tahu ke yg 'boifren' u ni, curang dgn u? Dasar perempuan murah. Rampas boifren org!. I dh pregnant 2bulan, sbb jantan yg u tergila ni lah! Sherry mula memancarkan api kemarahan.

Danial berubah riak wajahnya.
Air mata aifa tumpah! Basah kuyup flawless nya itu. Dia tak sgka. Dia berlalu pergi tanpa sebarang pamitan. Dia rsa diperbodohkan, dikhianati. Taksgka laki yg dia cintai spenuh hati, sanggup melakukan perkara itu. Dia kesal, sebak, lidah ny kelu tidak terkata.

Aifa,, wait aifa, ! I can explain everything. Kedengaran sayup2 suara danial,

Mendung Pun BerlaluWhere stories live. Discover now