Kasih tercipta // 2

54 4 1
                                    

Percintaan yg mula berputik sejak tingkatan enpat akhirnya membawa mereka ke lembah perpisahan. Hal ini langsung tidak diduga oleh Aifa,dek kerana dia meletakkan kepercayaan nya trhadap danial 99.9%. Mana mungkin Aifa terima smua ini dgn mudah. Ayah Aifa sudah bercadang mahu menjodohkan mereka kerana aifa kini sudah pun menginjak dewasa. Umurnya sudah mencecah 27. Tak elok bnda yg baik dilambatkan.

Ayah rasa danial mmg pdn dgn aifa, lgipun korang mmg dh lama kenal kan?  Duga si ayah.

Aifa teringat akan kata2 ayahnya. Dia tak tahu bagaimana hndak khabarkan perkara ini. Dia tidak tahu dimana mahu mula,  dia bingung. Kusut. Matanya kembali basah,tubir matanya sudah penuh, tggu waktu utk melimpah.  Jika begini takdirnya, dia harus terima seadanya. Mgkin ada hikmah. Sememangnya ada hikmah.

Aku harus kuat, kumbang bukan seekor,danial bukan seorang . Bisik hati kecilnya.

...........
Tahun berganti tahun, musim berganti musim.  Aifa kini membawa diri ke bumi Istanbul. Baginya disana lah, dia berasa senang hati.

Mama, mama, let's go!  I want to go there!  Laung Marrisa, anak sulung Aifa.

Aifa tersentak dri lamunannya. Dia tersenyum melihat Marissa dan suaminya,  Ahmed (warga istanbul) yg sdg menantinya utk menaiki belon panas.
Aifa segera berlari anak ke pelukan suaminya dan anaknya. Ahmed mengesat airmata Aifa.
'Don't sad, bcs i will always love you,and never leave you until Jannah! Lantas Aifa mengeratkan pelukan suaminya dan terasa hangat ubun ubunnya dek dikucup sang suami.
Aifa gembira kerana dia sudah bahagia skrg, dia sudah move on, dan mendung yg selama ini mengganggu sinaran bahgia telah berlalu.

.... the end ....

Ciretera ini tidak ada kaitan dengan yg hidup atau mati. Penggunaan nama dalam kisah ini mgkin secara tidak sengaja sama dgn insan yg anda kenali. Ini hanyalah utk sukasuka sajee. #ceriteraclichedariaku

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 24, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mendung Pun BerlaluWhere stories live. Discover now