"Weh aku ingat aku nak pegi release tension la. Aku stress. Dah la assigment banyak lepastu daddy aku pulak tambah lagi beban"keluh Suria Haniza kepada Anis Syahira merangkap teman baiknya.
"Ikut kau la. Tapi kau nak bercuti dlm ke luar negara?"pertanyaan Anis Syahira dibiarkan sepi sahaja. Suria Haniza masih belum membuat keputusan untuk bercuti di mana.
"Korang. Aku ada good news ni."terjah Aliah secara tiba tiba.
"Hmm apa good news sangat tu? Aku nampak kau happy semacam je." berasa aneh melihat Aliah terlalu happy.
"Entah. Asal kau nampak happy sangat? Kau menang loteri ke? Haha"Anis Syahira beranya lagi.
"Weh agak la nak menang loteri tu. Haram tu. Tahu dekat mak bapak aku maunya kena pancung kepala. Haha"kata kata Aliah disambut dengan gelak ketawa.
"Hah cepat la cerita apa benda yg buat kau happy sangat?"sergah Suria Haniza apabila Aliah mula melupakan topik utama perbualan mereka.
"Sebenarnya kan korang kan. Abg senior yg aku selalu cerita tu bagi surat dekat aku."kata Aliah Dengan perasaan yg sangat gembira.Kedua-dua sahabatnya kelihatan terpinga pinga dengan kenyataan yang baru Aliah katakan sebentar tadi.
"Hah ni asal korang berdua sampai ternganga ni?Tak percaya ke? Nah tengok la sendiri."seraya itu dia menyerahkan surat yang diterimanya itu kepada mereka. Kedua duanya masih kelihatan keliru lalu di ambil juga surat tersebut.Hai Aliah kan. Abg dengar Aliah minat sangat dekat abg. Betul ke? Haha kalau ye why not kalau kita berjumpa? Abg pun mcm teringin jgk nak kenal dgn Aliah.Apa kata weekend nanti kita jumpa dekat Mid Valley nanti abg jemput Aliah. Do send my your address and your number phone. Ok la see ya nanti.
Suria Haniza dan Anis Syahira berpandangan sesama sendiri.Dalam hati masing masing hanya Allah yang tahu. Mereka sebenarnya tidak begitu suka dengan abg senior yang Aliah selalu cakapkan itu kerana sering mempermainkan perasaan orang. Nak nak yang berdahi licin lagi la dia suka. Baginya perempuan ini ibarat pakai buang.
"Wah Aliah serously? Untungnya kau. But take care yourself tau. Ingat kitorang sentiasa ada untuk kau."Suria Haniza berkata dengan berhati hati kerana risau Aliah bakal terasa hati dengan kata katanya. Mereka pernah bertengkar gara gara Suria Haniza menghalang Aliah daripada terus meminati Hafiz Haykal iaitu abg senior mereka.
"Ok thanks babe support aku.. Hehe you guys are my bestfriends forever."kata Aliah lalu mereka bertiga berpelukan sesama sendiri. Dalam hati Suria Haniza dan Anis Syahira hanya Allah saja yang tahu betapa bimbangnya mereka dengan perkara ini.Weekend
"Weh korang aku keluar dulu tau. Abg Hafiz dah sampai tu."kata-kata Aliah disambut dgn anggukan oleh mereka berdua.
"Aliah do take care of yourself tau. Jangan kau pulak yg melebih lebih nanti. Ingat suka suka jgk but still adat kena jaga."pesan Suria Haniza kepada sahabatnya.
"Weh kau tak risau ke bila dia keluar dgn abg Hafiz tu? Aku risau la takut dia pulak jadi mangsa abg Hafiz."luah Anis Syahira kepada sahabatnya.
"Gila tak risau weh. Tapi kau faham la kan kalau aku tegur kang nanti bergaduh mcm dulu. Cukup la dia tak tegur aku seminggu. Taknak aku benda tu berulang lagi. "serik. Ya itu perkataan yang mampu menggambarkan perasaannya apabila bergaduh dengan Aliah tentang isu ini.
"Tapi takkan kita nak tengok ja. Takkan nak tunggu dia dah terkena baru kita nak buat sesuatu."Anis Syahira masih dengan perasaan bimbangnya.
"Kita tunggu dulu. Nanti kita tengok mcm mana. Apa yang terjadi dgn mereka."Suria Haniza membalas untuk mengurang kan kegelisahan Anis Syahira.
"Hmm ni kau jadi tak nak pegi bercuti tu?"tanya Anis Syahira.
"Jadi la. Aku ingat aku nak pegi Korea la. Kau nak join tak?"tanya Suria Haniza kepada Anis Syahira.
"Tak kot sebab aku ada family day nanti. So memang takleh join la. Kau try la ajak Aliah." kata kata Anis Syahira di sambut dengan anggukan oleh Suria Haniza.
YOU ARE READING
Cinta Di Awan Biru
Fantasy"Ish mamat ni harap muka je hensem tapi perangai tu memang out dah. Bajet bagus gila. Kau tunggu la kau tunggu aku balas balik nanti."-Suria Haniza "Eleh dia ingat dia tu cantik sangat la baik sangat la sampai semua org suka dekat dia. Kau tunggu la...