Бъди свободен

23 3 0
                                    

Времето навън беше студено и мъгливо.В ъгъла на Раковска живееше Розенкрайнц в стар кашон, целия  в  дупки и покрит само с една овехтяла покривка за маса. Всяка сутрин той ставаше и поглеждаше небето с думите: " Ах, небе радвам се, че те виждам и днес" и сядаше на земята разгръщайки стара книга. Тази книга той я бе намерил на земята една сутрин, цялата в кал и вода. Колко се бе молил на продавачите да я вземат в магазинчетата си  да изсъхне ,но никой не склоняваше. Всеки го гледаше с присмех и нескрито неуважение. Една сутрин както обикновено той пак беше седнал на студения тротоар и гледаше много внимателно едно изречение в книгата: "Сега те виждам и от небето ще те пазя"- една сълза капна върху страницата, но той веднага я забърса и разтри очите си. Точно тогава пред него се разигра нещо което той и до сетния си час щеше помни.

Майка с дете минаха пред него и детето по-детски го заговори:

-Здравей чичо,не ти ли е студено?

-Не моето момче.

-Но чичо ти трепериш как да не ти е студено

-Ето вземи.

Розенкрайнц вдигна глава.Малкото слабо дете държеше якенцето си и му го подаваше с две ръце.Една сълза тръгна и мина по бузата му,после сви и капна на земята.-

-Благодаря!!Благодаря ти много но не мога да го приема.

-Но защо чичо ето вземи.

-Ханс-Извика някой.Как си позволяваш да даваш на този мръсен и бездарен клошар якето си.

-Розенкрайнц прибра протегнатата си ръка.

Жената се приближи до тях и безцеремонно го бутна на земята.

-Да вървим.

Детете дълго гледаше назад към Розенкрайнц докато майка му го отвеждаше.




You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 28, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Обратно към животаWhere stories live. Discover now