Zavallı Almeda

268 13 3
                                    

Bir diğer hastam Almeda'ydı.  Almeda'nın hikayesi çok farklıydı. Dünya'da arada karşılaşılan 'vahşi çocuk'örneklerinden bir tanesiydi Almeda... 'Vahşi çocuk' terimi, medeniyetten uzakta, doğada ve/veya insan etkileşimi çok az bir ortamda yetiştirilmiş, veya çocuklukta bir odaya kapatılarak istismar görmüş çocuklar için kullanılıyordu. Almeda benim yanıma geldiğinde henüz 13 yaşındaydı, motor fonksiyonları son derece düşük, sağlıksız, ve konuşamayan bir çocuk idi. Almeda'nın başına gelenler oldukça korkunç ve çocuk istismarının en kötü örneklerinden: Babası, Almeda'da zeka geriliği olduğuna inanarak onu bir odaya lazımlık ile kapatmış, ve Almeda ne zaman ses çıkarsa ona vurmuş.Ben de hemen bu vakanın ilginçliğini farkedip, onu araştırmalarımın bir parçası yaptım. Almeda, benim gözetimim altında zamanla sağlığına kavuştu, biraz konuşabilmeye başladı. Almeda kendine geldikçe Almeda'daki sevimliliğin farkına varıp onu evlat edinmeyi bile düşünmüştüm. Sanırım bunu yapmaya tam da cesaret edemedim...Ancak benim ona verdiğim bir miktar para (sağlığı için) bittiğinde, Almeda kendini yine bakım evlerinde buldu ve eski tamamen konuşmayan durumuna geri döndü...

***************************************************************************************

ALMEDA'DAN BİRAZ DAHA BAHSETMEK İSTİYORUM. YAZACAĞIM DİĞER BÖLÜM DE ALMEDA İLE İLGİLİ OLACAK... BU ARADA YORUM YAPIP OY VERİRSENİZ ÇOK SEVİNİRİM... ÇÜNKÜ ONLAR BENİM İÇİN ÇOKK ÖNEMLİ. SİZLERİ SEVİYORUM....

 

 

BİR PSİKOLOĞUN GÜNLÜĞÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin