Nerd G I R L

5.2K 287 0
                                    

Aku Melihat Penampilan Ku Yang Diubah Oleh Eunji .

Flashback ~

Eunji Membelek-belek Wajahku . Eunji Menarik Getah Rambut Ku Perlahan

Serious Benor Muka Minah Ni !

Eunji Memotong Rambut Depanku Paras Atas Mata (LOL) . Aku Hanya Diam Melihat Gerak Geri Nya .

Ya . Aku Yang Nak Sangat Ubah Penampilan . Aku Tak Tahan Kena Buli . Apa? Dia Orang Fikir Budak Nerd Ni Hodoh Sangat Ke? Ok . Aku Akan Buktikan . Biar Terbeliak Mata Jebon-jebon Kat Sekolah Tu Tengok Penampilan Baru Aku Ni !

"Hoi! Jauh Sangat Termenung Tu!" Sergah Eunji Yang Sedari Tadi Berdiri Di Sebelah Ku .

Aku Berdiri Melihat Diriku Di cermin . Wah . Eunji Ni Bab Make Up, Fashion semua Serah Kat Dia la! Mantopp!

Rambut aku Disepit Kiri Dan Kanan . Wajahku pula Dimake up Tipis Sahaja . Lipstick Ku Pula Takde La Semerah and Sepekat Mana . Macam Patung La Pula XD Aish ! Masuk Bakul Angkat Sendiri La Pula Aku Ni .

End Flashback ~

Aku Tersenyum Sendirian .

Eunji menapak Perlahan Ke Arahku . "Lawanya Mak Bedah Kita Ni" Aku Menjeling Tajam . Dia ni Kalau Tak Mengacau Aku Satu Hari Tak Sah .

Oh Ya ! Lupa Pula Nak Bagitahu . Cermin Mata Aku Yang Besorrr Gedabak Tu, Aku Tanggalkan And Aku Ganti Dengan Lens Bewarna Coklat Terang .

Aku Berjalan terus . Angin Lembut Meniup Niup Sehingga Rambut Aku Beterbangan . Ciss ! Ingat Ni Drama Ke ! XD

■■■■■■■

"Bak Duit!" Jackson Menghempaskan tubuh Pelajar Tersebut ke Locker .

Semua Yang Berada Disitu Tidak Berani Ikut Campur . Haish Makin Teruk Kes Pembulian Ni .

Aku Yang Kebetulan Lalu Disitu, Terlihat Jackson Yang Sedang Asyik Menghempas-hempas Pelajar Perempuan itu .

"hajima!!" Aku Menjerit Sekuat Hati aku Dan Menolak Tubuh Jackson Sekuat Tenaga aku . Pelajar Tadi Kelihatan Ketakutan Dan Memegang Belakang Baju aku .

Aku Mencerlung ke Arahnya . Begitu Juga Dia . "Kau Pahal?!!" Muka Jackson Merah Menahan Marah Di dada . 'Kau Ingat Kau Sorang Boleh Marah?!' Getus Hati ku .

"Kau Dah Puas Buli aku . lepastu Kau Buli Budak Ni Pula! Woi Bodoh Kau fikir Sikit, Dia Perempuan! Kau Jangan Fikir Yang Kau Boleh Buat Sesuka Hati Kau Je!" Marahku Lalu Aku Menarik Pelajar Tadi mengikut aku Keatas Bumbung .

■■■■■■■

"Unnie . Terima Kasih Selamatkan Saya" kata Pelajar Itu Sambil Mengelap Darah Dibibirnya . "Nama Kamu Apa? Nama Saya Hani" Kataku Lalu Menghulur Tangan .

"sora" Sora Menyambut Huluran Tanganku Sambil tersenyum . "Teruk Kamu Kena Buli Tadi" Aku Memandang Ke Arah Langit Yang Biru .

"Saya Dah Biasa Kena buli . Dari Sekolah Lama Sampai Sekarang Masih Sama Je" mukanya Kelihatan Tenang Seolah-olah Tiada Apa Yang Berlaku .

'Sora Tabah' desis Hatiku .

●●●●●●●●

Lalalalala ! Heyy Author Dahh Comeback . Huhu tapi Still Busy . Ni pun Cuti sebab Tak Sihat . Memandangkan Author Tak Sihat . Tetiba Je Idea Berketul-ketul Muncul XD

BHAHAHAHA . Anyway, I Hope korg Sukaa . love u Guys ! XD

Diandra

[C] Nerd Girl ! ✔Where stories live. Discover now