SÜPER BÖLÜM

89 6 3
                                    

EVET ARKADAŞLAR SİZİN İÇİN UĞRAŞTIM GÜZEL BİR BÖLÜM YAPTIM. BEĞENİCEĞİNİZİ UMUYORUM 4 K ŞEREFİNE!!!!

Bölümde  6!tane ilginç yer hakkında değişik bilgiler vereceğim muldimedyada sırarsıyla paylaştığım yerler hakkında resimler var....

İyi okumalar....
SİZİ SEVİYORUM

1 ) CEHENNEM KAPISI (TÜRKMENİSTAN)

Mekan 70'li yıllarda insan eliyle yaratılmış. Bölgede bulunan doğalgaz rezervlerinden kaynaklanan olay, çukurun içinden sızan fazla doğalgazın Sovyet mühendisler tarafından tutuşturulmasıyla meydana gelmiş.
Ateşin birkaç hafta içinde söneceği düşünülmüş ama yaklaşık 40 yıldır orada, içi kaynayan çamurla dolu 70 metre genişliğinde dev bir çukur var. Buraya "Cehennem Kapısı" deniyor çünkü alevlere fazla yaklaşırsanız kendinizi cehennemdeymişsiniz gibi hissetmeniz olası....


2) ŞAMPANYA HAVUZU WAİOTAPU (YENİ ZELANDA)

Maori savaşçılarının ağrıyan kaslarını ve ruhlarını dinlendirmek için geldikleri bu hidrotermal oluşum, yaklaşık 900 yıl önce (jeoloji bilimine göre çok taze sayılır) meydana gelmiş.
Oluşuma bu eşsiz rengini veren şey, yeraltından kaynayarak gelen suyun içindeki farklı mineraller. Suyun içerdiği yüksek orandaki karbondioksit ise onun sürekli şampanya gibi köpüklü olmasını sağlıyor. (Oraya girmek isterdim jsj)

3) ANGEL ŞELALESİ (VENEZUELA)

Venezuela'daki yaklaşık 1000 metre yüksekliğindeki Angel Şelalesi, kesintisiz olarak dökülen dünyanın en yüksek şelalesi olarak kabul ediliyor. Auyantepui Dağı'ndaki Canaima Ulusal Parkı'nda yer alan mekan aynı zamanda Pixar yapımı UP isimli filme de konu olmuştu (orada "Cennet Şelalesi" olarak anılıyordu).
Mekan adını, şelalenin üzerinden ilk defa uçarak geçen ve daha sonra buraya inerek 30 yıl kadar yaşayan Amerikalı havacı Jimmie Angel'dan alıyor.

4) CİN MECLİSİ (UMMAN)
(İsmi çok korkutucu tırstım valla jsj)

Umman çöllerinin altında yer alan Cin Meclisi mağarası, dünya üzerinde şu ana kadar keşfedilmiş en büyük iç kubbeye sahip mağara olma özelliğini taşıyor. Mağara son yıllarda birçok maceracının da gezi rotasında yer alıyor.
2007 yılında Felix Baumgartner mağaranın tepesindeki delikten 120 metrelik bir iç mekan atlayışı yapmıştı. 2014'te ise Chris Sharma ve Stefan Glowacz kubbeden aşağı kaya tırmanışı tekniği ile inmeyi başaran ilk ekip oldu.


5) ÖLÜM VADİSİ (ABD)

İsmini bu kadar hak eden çok az mekan bulunur. İnsanların turistik ziyaret dışında yollarının asla düşmesini istemedikleri Ölüm Vadisi, bugüne kadar yeryüzünde ölçülen en yüksek yüzey ısısının kaydedildiği yer.
1913 yılında kayda geçen 56.7 derece ile rekorlar kitabına giren dev vadide ayakkabılarınızın altı eriyor ve aşırı terleme sonucu vücudun elektrolit dengesi alt üst oluyor. Giderken yanınıza şapka almayı unutmayın...



6) SUALTI HEYKEL PARKI (MEKSİKA)

İnsanlar yüzyıllar boyunca suyun altında kayıp kıta Atlantis'i aramışlar. Meksika açıklarında suya dalan birisi de kayıp medeniyeti bulduğunu sanabilir ama bu seferki ne yazık ki insan yapısı.
Cancun'da sualtına yerleştirilen ve tropik balıklar eşliğinde okyanus zemininde uzanan insan yapısı heykeller unutulmaz bir dalış macerası yaşatabilir

Yav he heHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin