; three ;

18 1 2
                                    

[Chanyeol P.O.V]

'Wae?Wae?Wae?! - Chanyeol

     Chanyeol melihat Kai dan Hyejin sedang duduk tetapi dalam keadaan posisi seperti sedang kiss.Dia terus mengajak Ahyoung pulang ke rumah.Dia meneman Ahyoung berjalan pulang ke rumahnya.Semasa mereka sampai di hadapan rumah Ahyoung,dia memberi forehead kiss untuk Ahyoung.

"Goodbye yeobo!Saranghae!" - Ahyoung

"Goodbye jagiya!Nado saranghae!" - Chanyeol

     Chanyeol terus berjalan kaki ke rumahnya.Dia masih tidak dapat lupakan dengan apa yang terjadi semasa di taman tadi.Semasa dia sampai di hadapan rumahnya,dia melihat seorang perempuan sedang memakai topi hitam,mask hitam,baju t-shirt hitam dan juga ripped jeans hitam.Dia melihat perempuan itu sedang berjalan ke arahnya tetapi sambil bermain telefonnya.

'Eh dia ni kenapa jalan tak tengok depan.Nanti kalau dia terlanggar apa-apa nanti baru dia tahu.Tah lah pakai baju sama warna.Ingat ni couple shirt ke?' - Chanyeol

     Tiba-tiba,telefon milik Chanyeol berbunyi menandakan ada panggilan masuk.Dia terus mengangkat telefonnya.

"Yah oppa!Bila nak balik?Cepat lah!Favourite music show oppa dah nak start ni." - Shin-hye

"Oppa dah ot...........Yah!Buta ke tak nampak orang tengah jalan ni?" - Chanyeol

     Chanyeol tidak sempat menghabiskan ayatnya kerana tiba-tiba dia dilanggar oleh seseorang.Dia terus memarahi orang yang telah melanggarnya itu.Semasa dia melihat orang yang melanggarnya itu,dia baru perasan yang perempuan yang dia nampak tadilah yang melanggarnya.Dia melihat perempuan itu menunduk-nunduk kepadanya sambil meminta maaf.

"Jeongmal mianhe!I tak nampak tadi.Mianhe,ni semua salah I sebab I jalan tak tengok depan.Jeongmal mianhe!I seriously nak kena cepat so how about if tomorrow night at 8pm I will meet you at here.Depan your house.Okay I really need to go so bye!" - ?

"Oh............okay?Jamkkanman!You tak perkenalkan diri lagi!" - Chanyeol

     Chanyeol tidak sempat menanya perempuan tersebut kerana dia sudah lari.Dia tidak dapat melihat muka perempuan tersebut kerana dia memakai mask hitam.Dia terus masuk ke dalam rumahnya lalu dia terus duduk bersama-sama adiknya menonton MCountdown.Dia selalu menonton MCountdown kerana ianya merupakan salah satu favourite music show dia.

"Yeorobun,baiklah sekarang kita mempersembahkan salah satu girl group yang mempunyai ramai permintaan untuk membuat persembahan untuk special stage minggu ini." - Jungshin *MC MCountdown*

"Berikan tepukan gemuruh untuk SIXTAR!!! " - Key *MC MCountdown*

     Chanyeol melihat persembahan SIXTAR tersebut.Tiba-tiba,dia terdengar adiknya menjerit kerana fangirl dengan girl group tersebut.

"OPPA!OPPA!OPPA!OH MY GOSH!Try oppa tengok perempuan yang tu!Dia lawa gila kan oh my gosh!How come dia boleh lawa macam tu!" - Shin-hye

    Dia terus melihat perempuan yang ditunjuk oleh adiknya.Dia terkejut apabila dia melihat muka perempuan tersebut.Dia kenal dengan muka perempuan itu.

"Apa nama dia?Girl group ni famous ke?" - Chanyeol

"Nama dia Hyejin and dia leader dalam group ni.Oppa tahu tak,siapa yang tak tahu girlgroup ni kan sah-sah dia tu ketinggalan zaman.Girlgroup ni paling famous and ranking top 3 girlgroup in Korea." - Shin-hye

"WHAT?!" - Chanyeol

     Chanyeol terus melihat sampai persembahan SIXTAR tamat.Dia terus naik ke atas dan masuk ke dalam biliknya.Dia membuka laptop lalu melayari internet dan cari maklumat tentang Hyejin.Dia menekan salah satu website yang mempamerkan biodata kumpulan SIXTAR.

boy ; maidWhere stories live. Discover now