; two ;

18 0 0
                                    

[Chanyeol P.O.V]

Setelah selesai lunch bersama-sama Hyejin,Chanyeol terus mengemas meja makan dan membasuh pinggan.Dia melihat Hyejin datang ke arahnya.Hyejin ingin menolong membasuh pinggan tetapi dilarang oleh Chanyeol.Lalu,dia melihat Hyejin menuju ke ruang tamu.Selepas siap tugas di dapur,dia terus menuju ke tingkat atas untuk sambung tugas seterusnya.Dia melihat ada 6 bilik di tingkat atas itu.Dia masuk ke setiap bilik untuk dikemas.Terdapat 4 bilik tidur,1 dance studio/practice room dan 1 wardrobe room.Bilik terakhir yang dimasuki Chanyeol ialah bilik Hyejin.

'Hmm lawa jugak eh bilik dia ni.' -Chanyeol

Chanyeol terus sambung mengemas bilik milik Hyejin itu.Semasa dia sedang mengemas,tiba-tiba dia ternampak satu gambar yang terdapat di atas meja belajar Hyejin.

'Macam pernah nampak gambar ni tapi kat mana eh.' -Chanyeol

Dia baru sahaja memegang bingkai gambar tersebut tetapi tiba-tiba pintu bilik terbuka.Chanyeol melihat Hyejin sedang berdiri di muka pintu bilik tersebut.Dia terus meletakkan bingkai gambar tersebut di atas meja tersebut.

"Ohh Ms.Kim.Jeongmal mianhe.Saya tertengok gambar Ms.Kim" -Chanyeol

"It's okay.Mulai sekarang you tak payah panggil I Ms.Kim.Panggil I Hyejin je okay?" -Hyejin

"Oh okay Hyejin." -Chanyeol

Chanyeol memberi senyuman kepada Hyejin.Chanyeol meminta izin untuk pulang kerana kerjanya sudah selesai.Hyejin menemannya turun ke bawah sehingga ke pintu utama rumah itu.

"Gomawo Chanyeol-yah.Bye-bye." -Hyejin

"Your welcome Hyejin-yah.Bye-bye." -Chanyeol

Selepas Hyejin dan Chanyeol membalas lambaian,Chanyeol terus menuju ke rumahnya.Semasa dia sudah sampai di rumah,dia terus masuk ke dalam biliknya.Tiba-tiba,telefon miliknya berdering lalu dia terus melihat nama pemanggilnya dan mengangkat panggilan tersebut.

"Yeobuseyo Jagiya." -Chanyeol

[Hyejin P.O.V]

Semasa Hyejin memasuki biliknya,dia melihat Chanyeol sedang memegang gambar dia dan bestfriendnya semasa kecil.Tiba-tiba,Chanyeol melihat ke arahnya dan terus meminta maaf kepadanya.

"Ohh Ms.Hyejin.Jeongmal mianhe.Saya tertengok gambar Ms.Kim" -Chanyeol

"It's okay.Mulai sekarang you tak payah panggil I Ms.Kim.Panggil I Hyejin je okay?" -Hyejin

"Oh okay Hyejin." -Chanyeol

Chanyeol telah memberi senyuman kepadanya.Senyuman itu sangat manis apabila dilihat.

'Omoo kyeopta!Kenapa hati aku rasa berdebar-debar ni.Haduh takkan lah aku dah jatuh cinta kat dia?Jatuh cinta pada pandangan pertama?Ishh tak mungkin.' -Hyejin

Chanyeol meminta izin untuk pulang.Dia terus menemani Chanyeol sehingga ke pintu utama.Selepas menutup pintu rumah tersebut,dia menerima panggilan telefon daripada Suho.Suho memberitahunya yang dia akan sampai dalam masa 5 minit lagi.Dia berdiri di hadapan rumahnya sambil menunggu ketibaan abang-abangnya.Selang beberapa minit,Suho dan Kai sampai di rumah tersebut.Hyejin terus menyalam dan memeluk abang-abangnya itu.Dia menangis semasa memeluk mereka.Kai dan Suho memujuknya supaya tidak menangis lagi.Kai memberi piggyback ride kepada Hyejin.Mereka semua masuk ke dalam rumah tersebut dan duduk di ruang tamu sambil berbual-bual.Selepas berbual-bual,mereka semua menuju ke bilik masing-masing.Semasa Hyejin masuk ke dalam biliknya,dia terus duduk di 'window seating'.Dia melihat rumah jirannya iaitu milik Chanyeol.Semasa dia sedang melihat tingkap bilik rumah Chanyeol yang betul-betul berhadapan dengan tingkap biliknya,dia ternampak seorang kelibat seperti dia kenal.Dia baru perasan orang tersebut ialah Chanyeol.Dia melihat Chanyeol sedang bercakap dengan telefonnya sambil duduk di 'window seating'nya.Hyejin melihat Chanyeol sangat gembira ketika sedang bercakap dengan telefon.Tiba-tiba,Hyejin bangun untuk mengambil telefonnya lalu dia terus berdiri di hadapan tingkap biliknya itu sambil melihat Chanyeol.

boy ; maidWhere stories live. Discover now