معلش، عكست ما بين عمر و مازن،
......................................................
# ليلا:بيييييب بيييييييب بيييييييييب
رزعت ايدي على المنبه وقمت من على السرير و دخلت الحمام و غسلت وشي وبعدين طلعت و فضلت اتأمل في الدلاب و انتهيت بسترة بيضا و بنتلون اسود سكني و كنڤرس.و اخدت شنتطي و طلعت برة الاوضة و نزلت للمطبخ و عملت لنفسي موكا
بلال. "ليلا، انتي في المطبخ؟"
انا مستنيا المية تغلي. "ايوا"
بلال. "طب بالمرة بءا اعمللي معاكي نيسكافيه."
تنهدت و زودت المية و بعد ما خلصت الموكا و النيسكافيه اخذت الكوبيتين و طلعت برة.
انا بصوت عالي. "بلال، هنروح بعربيتي ولا بعربيتك؟!"
بلال، "لا، بعربيتي"
و بعديها لقيت بلال قدامي، و اديته النيسكافيه
انا "يلا؟"
بلال. "يلا"و دخلنا العربية و ركبت في المكان الي جمب السائق، و بلال ركب مكان السائق.
فضلنا في صمت، لحد مقربنا من الجمعة.بلال قاطع الصمت. "ليلا، خلي بالك من نفسك، و متكلميش ولاد، و متقعيش في مشاكل، و اي حاجة تحصل متستنيش سنية و تعالي قوليلي، و ولاهي يا ليلا لو لقيتك بتكلمي حد من صحابي..."
انا قاطعته رفعة حاجب. ''بس بس بس بس، ايه يابني الدراما ديه؟ انت الي مترحش تصاحب صحابي كلهم و في الاخر تكسر قلبهم، بيخصموني انا في الاخر، انت عارف السنة الي فاتت، صحابي كلهم سابوني من بعد اول شهر في المدرسة، انت يبني خلصت على بنات المدرسة كلهم!!، و انا البنت الوحيدة اليتيمة، الي مفيش ولد كان بيبصلي بس، بسببك!!! الايه خايفين منك!!"
بلال. "مش غلتتي اني مفياش ولا غلطة، و كمان صحابك كلهم هم الهبل، قلتلهم مش هكمل علاقة مع اي بنت، بس هم الي مسمعوش الكلام، و كمان ولاد المدرسة كلها ولاد سيس!!"
تنهدت انا و هو ابتسم
بلال. "طب هنتفق."
انا."'ايه؟!"
بلال. "بصي هسبلك تلات بنات، مش هكلمهم و لا هبص حتى عليهم، و انتي متكلميش ولاد الا بازني، اوك؟"
انا اصتنع التفكير. "ممممم مش عرفة."
اكيد هوافق يعني مفهاش تفكير، هو كدا كدا هيقعهم، فأنا يائما اوافق و يبءا عندي شوية صحاب، و كم ولد كدا مصلحة او اي حاجة، يائما ابءا زي السنة الي فاتت.
بلال. "ديه فرصة متتفوتش!!"
انا. "خلاص ماشي."
و بعديها طلعت السمعات و الموبايل، واعدي اسمع'ليه يا بكينام'
أنت تقرأ
يومياتي الجامعية
Любовные романыهل يستطيع مازن ان يقع في حب ليلا بعد كل ما حصل، و هل سيقف بلال و شادي امامهم؟! اقراء لكي تعرف انشاء الله مش هتندم