Hoofdstuk 1 Isa

15 1 0
                                    

'Hey Raya,' zegt Sofie tegen Raya die net het schoolplein op komt fietsen. 'Hey,' antwoord Raya. Raya zet haar fiets in de fietsenstalling en loopt naar Sofie toe. 'Is Isa er al?' Vraagt Raya. 'Nee, ze ging toch met jou mee?' 'Nee hoezo?' Sofie kijkt Raya vezorgd aan. 'Ze zei dat ze met jou mee ging fietsen...' De meisjes wachten af of hun vriendin nog komt. 'Tringgggg,' doet de bel en iedereen loopt naar binnen. 'Ze zal wel ziek zijn,' zegt Raya om haar vriendin gerust te stellen, maar eigenlijk gelooft ze het zelf ook niet. Isa is nooit ziek.

Raya kijkt op haar rooster. 'Yes, we hebben eerst een gesprek met onze docent.' Mevrouw de Vries is de leukste docent van heel de school. Elke maandag mogen ze eerst naar haar lokaal komen, om het weekend verhaal te doen. Beetje kinderachtig zou je denken, maar dat is het niet. Ze drinken thee met een koekje en kijken jeugdjournaal.

Raya en Sofie lopen naar het lokaal van hun docent. Ze gaan op hun vaste plaats in de kring zitten en wachten af tot iedereen er is. 'Goedemorgen allemaal. Heeft iemand Isa gezien. Want de conïerge zag haar vanochtend ook al niet op het plein,' zei mevrouw de Vries. 'Ze kan toch ziek zijn!?' Zei Raya. 'Dat dacht ik eerst ook en dus heb ik haar ouders gebelt, maar niemand nam op en ik heb 5 gebelt,' zei de Vries bezorgd. Zou er dan toch wat gebeurt zijn, dacht Raya.

Vrienden en verraders (UIT)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu