Nästa natt körde det in en svart, lång bil på gården. Ur den kom det en kille med blont hår och lyxiga kläder. Han hade en röd kavaj med guldknappar och gröna byxor. Han såg lite äldre ut än mig, men yngre än Vincent.
Då knackade han på den stora porten.
Butlern gick och öppnade.
Jag hade smugit till trappan och gömt mig lite bakom väggen.
När han kom in så såg jag att han hade ett grönt öga och ett rött, en konstig kombination.
Vincent gick sakta ner för trappan med lite hotande blick.- Karl, vad gör du här? frågade han surt.
- Hälsar på, vart är vår mor?
- Du vet vart hon är, sa Vincent argt.
- Oj, juste... svarade Karl och log.
Var de bröder?! Varför log han av att deras mamma var död?!
- Varför är du egentligen här? frågade han hotfullt.
- Bröder hjälper varandra, icke sant?
- Du hjälpte till att döda vår mor... sa han ännu argare.
Butlern hade ju sagt till mig att människor dödade deras mor?
- Jag är vampyr, vampyrer dödar. svarade Karl.
- Vampyrer dödar inte sin egen art, det är människor som dödar vampyrer!
- Jag är ju hälften människa, sa Karl, det vet du ju.
Då fick han syn på mig och hans ena öga lyste.
Jag greps av panik och sprang mot rummet, men jag kom inte långt.
Han stod framför mig och tog tag i min arm.- Jag visste inte att ni hade människor här? sa Karl och tittade på Vincent.
- Rör henne inte.
- Varför inte, kan du inte dela med dig? Hjälper du mig, så biter jag henne inte. Annars så biter jag livet ur henne, sa han listigt.
Han närmade sig mig hals. Jag ville inte dö, vad dom helst utom döden.
- Okej, svarade Vincent, jag hjälper väll dig.
Han släppte mig och knuffade in mig hårt i dörren.
De gick in i ett annat rum och pratade. Jag la örat mot dörren för att höra vad de sa, jag var väldigt nyfiken.- Hjälp mig att hitta amuletten, hörde jag att Karl sa.
- Den mamma gömde, varför vill du hitta den? frågade han förvånat.
- Den som hittar den blir en vampyr, berättade Karl, jag står inte ut med att vara hälften människa.
- Okej, jag hjälper dig att leta... Men om du rör henne, kommer du inte vara en människa, inte ens något.
Han brydde sig mer om mig än vad jag trodde, eller så ville han bara ha mitt blod för sig själv.
YOU ARE READING
Make me
VampireVictorias föräldrar dör och hon är tvungen att flytta ut på landet. Det är bara ett "litet" problem... Hon måste leva med blodtörstiga vampyrer.