Første skoledag

368 7 2
                                    

Driing Driing.
Kender du den irriterende lyd? Tja, jeg gør og jeg hader den. Lyden af skoletid. Jeg har allerede bare lyst til at vælte bagover, ned i sengen igen.
For ikke at kede dig med min - meget normale - morgenrutine, springer vi videre.
Til mig. Hailey. Jeg er seksten, elsker basketball (måske fordi vi i en månedstid eller mere, kun havde sportskanalen..). Ser næsten altid film. Og inden du tænker noget, så nej - ikke kærlighedsfilm. Spændingsfilm.

Jeg låser min cykel, og ser mig omkring. Intet ser anderledes ud. Så snart jeg træder ind i klassen, gør folk derimod. Folk ser større ud. Allesammen står og snakker med nogen. Undtagen Magnus, som nu er på vej over til mig.
Magnus: Hvaa' Er du blevet model siden starten af ferien?
Jeg er ved at dø af grin. Jeg havde aldrig set den kommentar komme. Om det var forsøget på en scorereplik eller bare for at snakke. Det ved jeg ikke.
Næh.. siger jeg som om jeg er totalt overraskede over ikke at være, blevet model i løbet af sommeren.
Han griner.
Hvorfor da? smiler jeg.
Magnus: Tjaa...
Jeg kan se spørgsmålstegnet i hovedet på ham. Han føler sig tydeligvis flov og har 100% ingen ide om hvorfor han faktisk sagde det. Jeg kunne grine helt vildt lige nu, hvis bare jeg gad.
Det er okay. Hvis du var i tvivl. Siger jeg, smågrinende.
Han begynder ogs at grine lidt og siger så
"Jaer, ehm. Har din sommer ogs været god?"
Emneskift, tænker jeg.
"Ja tak, Magnus, det har den."
Jeg går forbi ham og hen imod min plads.

Klokken ringer ind. Nu er skolen officielt begyndt igen. Kunne du se mit ansigt lige nu, ville du vide at jeg bestemt ikke er spændt.
Men noget godt ved den her dag, er da at vi starter ud med en matematik test! Om vi kan huske det vi lærte sidste år. Den er jeg i hvert fald spændt på! Og kender du mig, ville du også vide at det var ironisk.

Jeg har læst en del matematik, i ferien for at være klar til skolestarten, så jeg tænkte at jeg ville klare testen godt. Men tværtimod. Nogle af stykkerne i testen, kan jeg ikke engang huske at ha' arbejdet med. Eller lært. Og Mathias og Magnus er tydligvis rigtig nervøse for Mathias slår på sit lår hele tiden og Magnus er ikke meget bedere. Han klikker kuglepennen i og op. Jeg kan se at læreren holder lidt øje med dem, men siger ikke noget. Det er vildt frustrernde. Og for at være ærlig. Syntes jeg at kunne se et skimt af noget gulligt eller rødligt i deres øjne. Få mig nu ikke til at lyde helt tossede.

The Vampire Wolf And FantasyDonde viven las historias. Descúbrelo ahora