bab 1

146 14 4
                                    

Di sebuah negeri bernama SEOUL.Ada kerajaan bernama BIGBANG yg menjaga dan memerintah negeri tersebut.Raja BIGBANG mempunyai 5 orang anak lelaki bernama GD , TOP , SEUNGRI , TEAYANG dan DAESUNG.

Semasa mereka masing2 berumur 20 , 19 , 18 , 17 dan 16 tahun raja telah mangkat dan pemaisuri tengah nazak.Wasiat terakhir raja ialah ingin anak2nye memerintah kerajaan BIGBANG.

Semasa umur mereka masing2 24 , 23 , 22 , 21 dan 20 permaisuri telah mangkat.Wasiat terakhir permaisuri ialah suruh cari harta pusaka milik kerajaan BIGBANG.

2 tahun kemudian,

"penguguman kepada rakyat jelata pada minggu ni kerajaan BIGBANG telah mengadakan ari lahir untuk raja muda GD yg ke-26" kata pembantu diraja.

"semua rakyat dijemput hadir"sambung pembantu diraja.

Pada hari pelangsungan semua rakyat datang dengan pakaian yg segak dan cantik2 belaka.

Masuk je istana,ruangnye sangat luas seperti padang bola sepak.Di hadapan terhias 5 tempat duduk taktah diraja berwarna keemasan.Di siling tergantung lampu kristal mencerahkan suasana ari lahir raja muda GD yg ke-26.

"Dengan hormatnye dipersilakan raja2 muda kita raja muda GD, raja muda TOP, raja muda SEUNGRI, raja muda TAEYANG dan raja muda DAESUNG"kata penyambut diraja.

Mereka datang dari pintu khas di sebelah taktah dengan pakaian yg segak sepadan dengan gaya mereka.

Kek yg besar 3 tingkat datang menuju ke raja muda GD.

"di jemput raja muda GD untuk memotong kek ari lahir beliau"kata pengacara majlis.

Raja muda GD dengan rasa gembira nye memotong kek ari lahir beliau.

"beta amat gembira kerana anda semua sudi datang ke majlis ari lahir beta dan beta amat berterima kasih"kata raja muda GD dengan perasaan terharu menitis air matanye.

Raja2 muda yg lain datang ke raja muda GD memberi semangat agar kuat untuk kerajaan BIGBANG.

"sudah lh tu GD jangan menangis lagi nnti rakyat fikir ko ni lemah"kata raja muda TAEYANG.

"betul tu GD"sokong yang lain.

"baik lh aku kene kuat demi rakyat"kata raja muda GD.

Rakyat yg melihat raja muda GD menangis rasa terharu turut menagis.

"hidup raja BIGBANG"laung seorang rakyat."hidup raja BIGBANG"diikuti rakyat lain.

Raja BIGBANG terharu menitis air mata mereka dan dalam masa yg sama rasa sedih kerana bakal berjauhan dengan rakyat mereka kerana ingin melaksanakan wasiat ayahanda dan bonda.

"rakyat jelata sekelian kami raja2 BIGBANG ingat mengatakan sesuatu"kata raja muda GD dengan perasaan serba salah.

"kami ingin mengembara untuk melaksanakan wasiat ayahanda dan bonda kami" sambung raja muda TOP.

"pengganti yg akan ganti kami ialah naib pedana menteri yg berhormat dato' kim rae min"kata raja muda SEUNGRI.

"beliau akan melaporkan segala perkembangan negeri BIGBANG kepada kamu semua semasa ketiadaan kamu disini"tambah raja muda TAEYANG.

"segala aduan harus dibuat melalui kim rae min"tambah raja muda DAESUNG.

Semua rakyat berasa sedih dengan pemberitahuan tersebut.

story is begins[bigbang]Where stories live. Discover now