bab 5

58 10 0
                                    

Selepas mencapai persetujuan dengan puak EXO mereka meneruskan perjalanan mereka.

Menurut peta harta pusaka tersebut tertanam berhampiran gunung berapi.

"korang tau tak  arah nk ke gunung berapi sebab menurut peta harta tu berhampiran gunung berapi"kata GD.

"gunung berapi kt bahagian barat"kata SUHO.

"ok jom"kata GD.

Ketika dalam perjalanan mereka dihalang oleh sebuah gua.

Selepas berbincang mereka buat keputusan untuk masuk melalui gua sebab gunung berapi ade di sebalik gua.

Suasana di gua sangat gelap dan sunyi.Ketika sedang jalan SUHO terpijak sesuatu benda seumpama batu.

Tetiba cahaya muncul dari lampu yg tergantung di dinding gua.Rupanye batu itu ialah suis untuk hidupkan perangkap samar di dalam gua tersebut. Mereka semua terkejut.

"hyung apa dah jadi ni"tanya DAESUNG.

"aku rasa tadi tu suis untuk hidupkan perangkap samar" kata GD.

"ape...perangkap samar?!!" terkajut DAESUNG.

"bertenang...kita kena berhati2 dalam langkah kita kali ni"kata SUHO.

"betul tu klau tersalah langkah habis kita"kata TOP.

"baik kita jangan berpisah ok"kata CHANYEOL.

"ok"kata yg lain.

Mereka meneruskan perjalanan mereka.

Ketika sedang jalan secara tak sengaja SEUNGRI terpijak sesuatu benda.

Tetiba lantai di gua terjatuh. Puak EXO terjatuh kecuali CHEN, CHANYEOL dan SUHO.

TEAYANG hampir terjatuh nasib TOP sempat sambut TAEYANG sebelum jatuh.

"TAEYANG ko ok tak"tanya TOP.

"ok terima kasih sebab selamatkan aku hyung"kata TAEYANG.

"sama2" kata TOP.

"yg lain ok?"tanya GD.

"kami ok tapi puak kami dah terjatuh"kata SUHO.

"hyung cm mane ni?"tanya CHEN.

"xpe lh nanti kita fikirkan cm mane nk selamatkan dorang"kata SUHO.

Mereka teruskan perjalanan. Mereka berjalan sambil berpegangan tangan sebab takut terjadi cm tadi.

story is begins[bigbang]Where stories live. Discover now