De familie Kantel gaan in de stad gaan wonen,mevrouw en meneer Kantel laten het toe dat Ella alleen naar de cinema mag met haar vriendinnen. Als het zover is, vertrekken ze. ze mochten van Ella's vader in het doorgaan met de taxi. Ze gaan naar buiten, daar wacht de taxi hen al op. Aan het stuur zit er een dame die bracht ons naar de cinema. Ze zette ons daar af. we wouden betalen en de auto was weg we zagen allen maar rook. Het was 20:30 tijd om in de zaal te gaan. De film was halverwege en het was pauze ze gingen popcorn en cola halen, als ze het hadden betaald gingen terug naar de zaal. ze gingen de trap op en ze gingen langs een mevrouw, ze keek de meisjes met een rare blik aan. Ze probeerden de dame niet aan te kijken en gewoon door te lopen maar voor Ella lukte dat niet in de rode ogen zag ze vuur, een brandend gebouw, Ella keek gou weg, als toen bijna alle mensen zaten keek ze nog eens naar de geheimzinnige dame. De tiener besloot om de dame 'de rode vos ' te noemen, hoe ze op die naam kwam weet ze niet. Het was alsof iemand verplichte om de vrouw zo te noemen. toen ze boven waren en de film was weer bezig keek de dame naar boven naar de tieners, Ella had het al gezien en deed alsof ze naar de film keek maar haar ogen waren meer geïnterneerd in de rode vos. De film was nog geen 10 minuten weer begonnen en de dame ging weg. Ella volgde de dame achterna, keek toen de dame in de auto stapte, ze trok vlug met haar mobieltje een foto van de nummerplaat. Juist optijd duwde ze op het kameratje. Ze bekeek de foto, op de nummerplaat stond er: fire 246 ze ging terug naar de zaal en haar vrienden zaten haar op te wachten ze keken de film af en gingen de zaal uit,kijken nog wat rond en stapten naar buiten ze liepen de Konijnenstraat in ,dan de Elfenlaan en op het eind van de weg zien ze een grote brand waarin een zwarte schim staat. het lijkt wel op een vrouw ze hoorden iets achter hun ,ze keken en er stond niets. Ze rolden hun ogen terug naar voor maar voor hun was er niets meer, de hele straat was leeg. Geen brand geen rook en geen spoor te zien. Ze waren bang en liepen naar huis ze belden aan. Maar niemand deed open ze keken op hun mobieltje om hoe laat het grande hotel open was gelukkig tot 00:00 dat je kon reserveren ze volgden hun gps en toen ze er waren was het gesloten. Er hing een bordje aan de deur waarop stond in vurige letters FIRE ze waren bang en liepen razend snel terug naar de cinema om te vragen of ze er een nachtje mochten blijven slapen en ze mochten, toen ze lagen te slapen kwam er een kuisvrouw voor de gemorste dingen op te ruimen ze ging de 13 de rij schoon maken en ze zag de 3 meisjes slapen ze trok een foto. Ella werd wakker ze keek voorzichtig naar de dame en viel in terug in slaap.
DE VOLGEND MORGEN
Wakker worden dames waarom liggen jullie hier eigenlijk? Wij zijn gevlucht we mochten van de baazin hier overnachten. Nee ik heb jullie gisteren niet gesproken en ik heb jullie nog nooit gezien. Maar wie hebben we dan gisteren gesproken? Ik weet niet over wie jullie het hebben trouwens wie zijn jullie. Wij zijn Ella,Sarah en Fiona. En wie ben jij? Ik ben de bazin van de cinema madame Namur, mijn man is de baas van het grande hotel die is altijd open gisteren avond om 23:45 was er een feestje dus was het open de hele nacht. Maar als jij gisteren nog later dan ons naar het hotel ging waarom konden we dan niet binnen? Ik weet niet over wat jullie het hebben.gisteren was net zoals altijd het hotel open het is altijd open. Maar ik snap het nu niet meer eerst spreken we de bazin die de bazin niet is en de volgende dag spreken we de echte bazin en we woudenwe naar het grand hotel en hij was gesloten en de volgende dag zegt u tegen ons dat het open was.
JE LEEST
De gedaante van vuur
Misterio / SuspensoElla is een meisje die in de stad gaat wonen en ze mag samen mat haar vriendinnen naar de cinema en als ze uit de cinemazaal komen gaan ze toevoet naar huis en plots zien ze een schaduw van een vrouw in vuur ze lopen weg en als het vuur weg is zien...