Pov. Julia
Als ik op de klok kijk zie ik dat het al bijna 12 uur is. Fuck! Ik doe snel mijn jas aan en ren half naar Starbucks. Als ik voor de deur sta hijg ik even uit en stap dan naar binnen. Ik kijk rond, hij zit aan een afgelegen tafeltje in het hoekje. Ik stap op hem af. Hij glimlacht als hij me ziet.
'Hee,' zeg ik. 'Sorry dat ik zo laat ben, ik was de tijd even vergeten.' Ik schaam me dood, niemand komt op z'n eerste afspraak te laat.
'Geeft niet, ik ben er ook pas net. Ik dacht juist dat ik te laat was.' grinnikt hij. Ik grinnik ook. 'Wil je ergens anders heen, of wil je wat te drinken?' vraagt hij.
'Ik hoef niks hoor, tenzij jij wat wil?' Hij schud zijn hoofd. We staan op en lopen richting de uitgang.
'Waar wil je eigenlijk naar toe?' vraag ik als we buiten zijn.
'Ik weet wel een leuk plekje.' Ik knik en volg hem. Wanneer we druk aan het praten zijn over alles en nog wat stopt hij ineens voor wat hoge struiken.
'We moeten hier door heen.' Ik lach.
'Ik had m'n eerste afspraak wel wat anders verwacht dan door struiken lopen.' Hij lacht mee. We kruipen door de struiken. Het is best wel lang. Na 1 minuutje komen we bij het einde. Als ik zie waar hij me mee naar toe heeft gebracht kijk ik m'n ogen uit. Het is een open plek met in het midden een bankje. Je hebt uit kijk over heel de stad.
'Wow, Shawn. Dit is echt super mooi!' zeg ik enthousiast. Ik draai me om naar hem en zie hem verlegen lachen.
'Ik kom hier altijd als ik het even te veel vind worden. Jij bent de eerste die ik deze plek heb laten zien.' zegt hij verlegen. Ik glimlach.
'Dat is zo lief!' Hij loopt naar me toe en we gaan op het bankje zitten. 'Dit is echt prachtig, Shawn. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.' Ik ben sprakeloos. Na een paar minuten praten en genieten van het uitzicht zegt hij dat hij nog iets heeft.
'Kom.' Hij staat op en reikt z'n hand uit naar mij. Ik pak 'm aan en we lopen een stukje door. Ineens zie ik een kleedje liggen met een picknick-mandje. Het ziet er heel fleurig uit.
'Heb jij dit geregeld?' vraag ik blij. Hij knikt. We gaan op het kleedje zitten en hij pakt de spullen uit het mandje. Het is gewoon te veel om op te noemen.
'Wil je een stukje zelf gemaakte cake?' vraagt hij lief. Ik knik.
'Lekker.' Hij snijdt er een stukje vanaf. Als hij ook een stukje heeft neem ik een hapje. 'Dit is heerlijk! Hoe heb je dit ooit gemaakt?' vraag ik genietend.
'Geheim recept.' lacht hij geheimzinnig. Als we de cake ophebben pak ik een paar druifjes. Hij wil ook een paar pakken maar voor dat hij er bij komt gooi ik 1 tegen hem aan.
'Hee!' roept hij protesterend. Hij pakt er ook een paar. Net wanneer hij wil gooien raak ik hem nog een keer. 'Die krijg je terug!' Ik sta snel op en ren weg. Hij rent achter me aan. Hij gooit er een paar maar ze zijn allebei mis. Ik lach en maak een scherpe bocht. Daardoor verlies ik mijn snelheid en haalt hij me in. Hij rent voor me en ineens draait hij zich om en stopt hij. Ik knal tegen hem op en we vallen lachend op de grond. Ik lig op hem en hij heeft zijn armen om me heen. Ik steun op m'n armen zodat ik niet met m'n hele gewicht op hem lig maar m'n armen beginnen nu wel pijn te doen.
'Je hoeft niet te steunen op je armen hoor, zo zwaar ben je niet.' Ik glimlach verlegen en leg m'n armen, nog steeds een beetje steunend, naast me neer. 'Zullen we een foto maken?' lacht hij. Ik knik. Hij pakt z'n telefoon uit z'n zak. Kijk ons nou, wie maakt er nou een foto als je met z'n tweeën in het gras ligt. Hij strekt z'n arm zodat je ons helemaal kan zien. Dus ook hoe we liggen zeg maar. Ik leg mijn hoofd op zijn borst en hij legt zijn overige arm om mijn heup. Als hij de foto heeft gemaakt ga ik iets meer naar boven liggen zodat ik met m'n hoofd boven zijn hoofd lig. Zonder dat ik het merk maakt hij een foto.
'Ik was nog niet klaar!' zeg ik lachend.
'Nou en.' grinnikt hij. Hij draait zijn hoofd naar de camera en ik druk een kus op zijn wang. Daarna draai ik mijn hoofd naar de camera en drukt hij een kus op m'n wang. Ik draai m'n hoofd weer terug. We blijven elkaar aan kijken. Ik vergeet even de hele wereld om me heen. Alleen hij en ik zijn er nog. Ik leun meer naar voren en hij ook. Ik sluit m'n ogen en voel dan zijn lippen op die van mij. Ik hoor dat hij een foto maakt maar dat kan me helemaal niet schelen. Onze lippen bewegen synchronisch op elkaar. We trekken ons terug uit de zoen.
'Dat was geweldig.' fluistert hij. Hij laat zijn arm zakken en laat zijn telefoon vallen. Hij gaat rechtop zitten zodat ik met mijn benen om zijn heupen zit. Ik leg mijn armen in zijn nek en hij zijn armen om mijn lichaam. Hij zoent me weer en dit keer langer, veel langer.We staan voor m'n appartement. Nadat we hadden gezoend gingen we weer verder picknicken. Hij voerde me de hele tijd het eten en ik hem. Soms zoenden we even en dan gingen we weer verder eten. Het was perfect. Alleen hij en ik. Ik vind het jammer dat hij nu al weer weg gaat.
'Het was super leuk vanmiddag.' glimlach ik.
'Mooi zo. Ik vond het ook super leuk.' Hij leunt weer naar voren en zoent me. Als ik voel dat hij de zoen alweer wil stoppen trek ik hem terug en zoen hem weer. Ik voel hem glimlachen en ik glimlach automatisch ook. Na nog een paar seconde trekken we wel terug.
'Ik bel je wel weer.' Ik knik. Hij knipoogt nog even en loopt dan naar de trap. Als ik hem niet meer zie sluit ik de deur met een glimlach. Het was echt geweldig. Ik had alleen maar aandacht voor hem en heb niet meer nagedacht over iets anders.Als ik het avond eten aan het maken ben krijg ik foto's door gestuurd van Shawn. Het waren de foto's van vanmiddag. We zien er echt uit als een stelletje. Vooral de laatste foto waarbij we zoenen. Ik heb 1 hand in zijn haar en op de andere steun ik lichtjes. Hij maakt met 1 hand de foto en die andere heeft hij om mijn lichaam geslagen. Mijn lange haar hangt een heel klein beetje voor ons gezicht maar je ziet duidelijk dat we zoenen. De foto is echt perfect.
''Dankjewel voor de foto's. We lijken net een stelletje.'' stuur ik. Ik leg m'n telefoon weg en let weer op het eten.
''Ja he ;). Mag ik er 1 op instagram zetten?'' krijg ik terug.
''Tuurlijk :).''
Na een paar minuten krijg ik een melding op instagram. Ik open instagram en zie dat hij 2 foto's in 1 heeft gebruikt. Het zijn die 2 foto's waarbij hij een kus op mijn wang drukt en ik een kus op zijn wang druk. Ik kijk wat hij eronder heeft gezet.
''Had an amazing day with my girl :)'' Ik glimlach en maak een screenshot. Ik haal de zij kantjes eraf. Ik zet er precies hetzelfde onder.
''Had an amazing day with my boy :)'' Ik tag hem erin en zet 'm er dan op. Ik like zijn foto en zet eronder dat ik het ook super leuk vond. Meteen liked hij die van mij ook en zet er ook wat onder. Meteen krijg ik ook heel veel likes van anderen. Natuurlijk leuke reacties maar ook minder leuke. Die negeer ik gewoon. Maar hebben Shawn en ik nu wat dan? Ik weet het niet. Hij zei wel ''my girl'' maar misschien bedoelt hij dat gewoon als vrienden.
Pov. Niall
Ik zit met eten op de bank tv te kijken.
'Wat lief! Kijk deze foto.' zegt Louis ineens. Ik kijk hem vragend aan. Hij draait zijn telefoon naar me om. 'Ik wist niet dat Julia met Shawn Mendes had.' Ik kijk naar de foto. Het zijn er eigenlijk 2 maar dan in 1. Julia ligt op Shawn en zij drukt een kus op zijn wang. Op de andere foto liggen ze precies hetzelfde maar geeft Shawn een kus op haar wang.
'Hoe ka-...' Ik hou snel m'n mond. Louis en de rest weten natuurlijk niet dat ik met haar heb.
'Hoe kan wat?' vraagt hij.
'Uh... niks.' zeg ik gauw. Hij kijkt me onderzoekend aan. 'Ik wist het ook niet, hoe weet je dat dan? Misschien is het wel gewoon als vrienden.'
'Ik denk het niet, er staat ''Had an amazing day with my boy'' onder de foto.' Ik knik. Het is een tijdje stil.
'Wat is er?' vraagt hij.
'Niks... er is niks.'
'Jawel, Ni. Dat kan ik aan je zien.' Zal ik het hem vertellen?
'Julia en ik hebben wat.' zeg ik zacht.
'Are you kidding me?' roept hij. 'Het is je zus!'
'Stil nou, Lou. Ik weet het maar ik hou van haar.' zeg ik verwarrend.
'Sinds wanneer?'
'Sinds het uit is met Harry, daarom is het ook uit.' Hij knikt.
'Maar weet je zeker dat je niet gewoon van haar houdt als zusje?' vraagt hij.
'Ja, ik weet het zeker.'
'En daarom maak je je nu zorgen om die foto?' Ik knik.
'Wat nou als ze me is vergeten?' Ik kijk hem bang aan.
'Niall, geloof me. Je vergeet niet zomaar iemand.' stelt hij me gerust. 'En voor al niet in 3 dagen.'
'Dat is waar. Denk je dan dat het gewoon als vrienden is?'
'Ik denk het wel, anders bel je haar even.' Ik zucht.
'Ik heb haar al 2 dagen niet gebeld terwijl we elke dag zouden bellen.'
'Waarom belt zij dan niet terug?'
'Omdat ik heb gezegd dat ik haar elke keer zou bellen voor het geval dat ik een concert of interview had.'
'Je kan het toch druk hebben en zijn vergeten?'
'Ik weet het niet.'
'Je moet sowieso bellen, anders maak je het alleen maar erger. Dat weet je.' Ik knik en pak m'n telefoon. Ik vergrendel 'm en zoek haar nummer op. Even twijfel ik maar dan klik ik toch. Na even wachten neemt ze eindelijk op.'Met Julia.'
'Hee, Jules. Met Niall.'
JE LEEST
Do you remember me? || Niall Horan
RomanceOntmoet Julia Foster (18). Haar leven was een hel, totdat ze een ongeluk kreeg. Het lijkt misschien raar, maar doordat ongeluk is haar leven veel beter geworden. Maar het blijft niet zo goed als het was. Ze woont nu in New York. Wanneer ze Thomas en...