Sedang Jihyo berhati - hati membawa makanan yang dibelinya untuk menuju ke arah meja Jin . Tiba-tiba dia ternampak Junghwa datang dekat ke arah Jin lalu duduk di sebelahnya . Jihyo terus meletakkan makanannya di meja yang kosong dan dia menghantarkan mesej kepada Jin sambil menunjukkan emoji pisau. Mata Jin serta-merta menjadi terbeliak kerana terkejut akan perbuatan Jihyo yang menunjukkan emoji pisau. ( ape la yg Author meroyan nie (ಥ_ಥ) ).
Junghwa perasan akan kelainan perangai Jin. Lalu dia menegur...
" Baby, awak ok ke ? Kenapa mata baby secara tiba-tiba jadi terbeliak ? "
" Tade pape la , sayang cuma terkejut sikit tengok ada orang accident dalam facebook nie hah " tipu Jin untuk mengelakkan Junghwa bertanyakan soalan lagi
" Ouh kalau macam tu...ok "
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Sayang , gumanwo sebab tolong hantarkan baby "
"Gwenchanna, hal kecik je nie "
Junghwa tersenyum lalu dia mula meninggalkan Jin
Tiba-tiba...
Jihyo yang datang dari arah belakang mula memanggil Jin lalu Jihyo menampar pipi Jin dengan agak kuat.
" Pap!!! Jin apa yang awak buat ni? Awak tau ta, awak buat saya patah hati sekarang " Jihyo mula menitiskan air matanya
" Jihyo, mianhei. Saya cuma tolong dia je, ta lebih pun "
" Habistu selama ni apa? Awak asyik bersama dengan dia je. Awak ingat saya ni ta nampak ke? Saya ni ada mata lagi, see. Ingat ye, saya ni masih waras lagi. Jangan fikir saya ni bodohlah "
Jin terdiam seketika kerana tidak tahu ingin membalas apa-apa lagi. Orang ramai mula melihat mereka berdua lalu Jihyo pun beredar meninggalkan Jin yang masih berada di situ.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Satu jam kemudian...
Jin baru sahaja sampai di rumahnya. Kelihatan rumahnya sangat sunyi seolah-olah tiada orang di rumah itu. Jin terus naik ke bilik. Apabila Jin membuka pintu almari, kelihatan baju Jihyo sudah tiada yang menandakan Jihyo telah lari dari rumah.
Jin amat risau jikalau Jihyo itu hilang kerana dia pernah berjanji dengan omma Jihyo yang dia tidak akan membiarkan Jihyo keluar seorang diri. Jin bengang kerana dia tidak tahu untuk berbuat apa-apa lagi. Sudah berkali-kali Jin menelefon Jihyo tapi apakah disebaliknya Jihyo tidak menjawab panggilannya.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Flashback
" Jin saya rasa, saya nak balik rumah omma la " buat-buat muka sedih
" Nanti kalau saya free kita pergi rumah omma ye "
" Ok "
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jin teringat akan kata-kata Jihyo sebelum ini yang dia ingin pulang ke rumah ommanya, lalu Jin menelefon omma Jihyo.
" Bib...bib...bib...bib...(bunyi telefon) ,Annyeonghaseyo omma "
" Annyeonghaseyo, nuguseyo "
" Nie Jin, anak menantu omma "
" Ouh Jin, mianhei sebab tak tahu sapa yang call tadi lagipun omma terlupa nak save no.Jin " (▔□▔)/▔□▔)/▔□▔)
"Tak apa hal kecik je tu. Nk tanya, Jihyo ada kt rumah omma ke? "
" Ada, dia kat ruang tamu tengah termenung tu hah " ( ape lah teruk sangat ayt Author kali ni @( ̄- ̄)@)
" Ouh, bagus lah kalau macam tu "
Omma Jihyo berasa hairan dengan kata-kata Jin " Korang berdua ni ada masalah ke? "
Jin terdiam buat seketika lalu dia membalas " Kita orang ok je la omma. Tak de pape pun yang berlaku. Jin rasa tu je kot nak tanya and nanti cakap kt Jihyo esok tengahari saya datang ambik dia . Jangan lupa kirim salam kt Jihyo skali ye, annyeong "
" Annyeong " balas omma Jihyo
[#] Mian kalau chapter kali ni ta best. @( ̄- ̄)@ Nnti kalau ada Masa Author akn buat yg lgi best sbb skrng ni otak Author tngh blank (ಥ_ಥ)
YOU ARE READING
My Wife Is Ms.Jihyo [Completed]
ФанфикJin dan Jihyo ialah kawan baik sejak kecil lagi . Mereka telah dijodohkan oleh kedua - dua ibu bapa mereka. Suatu hari, ketika hari pertama Jihyo menjadi pensyarah di tempat suaminya belajar. Tiba - tiba Jihyo ternampak seorang perempuan yang bernam...