1

20 2 0
                                    

dagen då allt hände


Jag var så förvirrad jag visste inte vad jag skulle göra. Jag var rädd, skräckslagen med andra ord jag var jagad av någon som jag bara hörde och såg då och då. Ibland föll jag men reste mig snabbt igen för att jag viste att om jag stannade för att vila skulle den hitta mig och kanske till och med döda mig. Jag visste inte helt säkert om den ville döda mig men på sättet den sprang snabbare och snabbare mot mig trodde jag det.

Jag föll igen och kände att den var nära mig. Jag stannade upp då jag hörde något från buskarna innan hörde jag bara mitt eget flås och de snabba stegen bakom mig. Jag såg hur solen började gå upp och helt plötsligt såg jag något på ett par sten block ungefär två meter framför mig.

Jag flämtade till då ljuset från soluppgången bakom mig började lysa upp allt. Till att börja med såg jag bara de tre träden som stod bakom mig sedan bäcken ungefär tre meter från mig och några sten block snett om höger vid mig. Efter det såg jag äntligen vad som jagat mig ända vägen till kanten av en glänta mitt i skogen, det var en varg. (trodde jag ivarge fall).

när solen nästan kommit upp helt så såg jag den som jag helt nyss bara såg konturerna av.Nu när solen hade gått upp såg jag att något hände med den ,den föll ihop och började gnälla som ett skrik fasst mera som en varg.

Jag visste inte vad  jag skulle göra nu heller. Men jag gjorde ett försök att gå närmare den tillät mig att komma så nära så att jag var ungefär ett steg ifrån men det var nog nära för mig jag började sakta klappa den och sedan hände något konstigt.





varulvsnattenWhere stories live. Discover now