Kapitel 5

439 6 0
                                    

Det har gått en vecka sen David började. Vi har inte pratat mycket mer än "hur mycket är klockan?" "har du tejpen?" och sånt. Jag märker att han är irriterad på mig för att jag åker bättre än honom. Jag tycker doch bara att det är kul.

Elsa och jag är påväg till gymmet. Vi tränar väldigt ofta tillsammans.

"så hur går det med den där David?" fråga Elsa.

"han är inte bättre än mig" säger jag skrytsammt.

"haha klart inte"

***

Jag stod och skulle precis lyfta när jag såg vem som låg på bänken bredvid. Det var David. Han kollade på mig och log elakt. Jag log elakt tillbaks. Jag tog tag i stången och lyfte ner sen upp. Det var 30 kg.
David gjorde samma sak. Jag satte på 10 kg till. Jag lyfte och satte tillbaks. Log kaxigt mot David men han satte på 10 kg till och lyfte. Jag himmlade med ögonen och gick efter Elsa som hade gått till omklädningsrummet.

***

"jag visste att jag var starkare än dig" Sa David när jag kom ut ur omklädningsrummet.

"Men jag är snabbare" sa jag och flinade. Han skrattade tyst.

"sååå.. det är fest hos krille ikväll om du vill komma" sa han. Jag brukar inte festa mycket, jag är mer en mjukisbuxor och netflix på en fredakväll, tjej.

"Naa, pass" svara jag honom.

"men jag kommer vara där" sa han flörtigt.
Jag kollade på han. Han var ju snygg, riktigt snygg.

"Kanske" sa jag flörtigt tillbaks.

"bra, ses ikväll!" sa han och gick där i från.
Jag stod och log. Han får mig att känna mig så tjejig på ett bra sätt.

"ooo, vad står du o flinar åt" frågade Elsa och knuffade mig lite.

"Inget" sa jag och började gå. Jag hörde hur hon små skrattade innan hon började gå ikapp.

Stay with meWhere stories live. Discover now