Kıyametin büyük alametlerinden olan, çoğu filme konu olan Deccal, kıyametten bir müddet önce çıkacak, büyü ve yalanlarla hak ile batılı karıştıracak ve en önemlisi insanlara "Ben sizin Rabbinizim" diyecek bir yalancıdır. Bu şekilde okurken insanlar için pek bir anlamı olmayabiliyor fakat biraz daha derinlere inip özellikleri göz önünde bulundurarak ve biraz da hayal gücümüzü kullanarak hayal ettiğimizde , konu daha ilginç bir hâl alıyor.Peygamberimiz şu hadislerinde Deccal'ın vasıflarını toplu olarak sayar:
1."Ben size Deccal'ı öyle bir tarif edeceğim ki, hiçbir peygamber onu bu şekilde tarif etmemiştir. Deccal, ilk olarak "Ben bir peygamberim" diyecektir. Oysa benden sonra artık hiçbir peygamber yoktur. Sonra ikinci bir iddiada bulunarak "Ben sizin Rabbinizim" diyecektir. Oysa siz ölmeden önce bu dünyada Rabbinizi göremezsiniz. Deccal'ın gözü sakattır. Hâlbuki Rabbiniz böyle değildir. Deccal'ın iki gözü arasında "Kâfir" yazılıdır. Okuma yazma bilsin veya bilmesin, her mü'min bu yazıyı okur. Muhakkak ki, beraberinde bir cenneti ve bir cehennemi bulunması onun fitnesindendir. Aslında cehennemi bir cennet olup, cenneti de bir cehennemdir...
"Onun bir fitnesi de şudur: Deccal bir bedevîye, ' Söyle bakalım. Ben senin anneni ve babanı diriltirsem benim senin Rabbin oluğuma inanır mısın? ' diye soracaktır. Bedevî 'Evet' deyince; iki şeytan babasının ve annesinin suretinde ona görünecektir.."
"Deccal'ın buluta yağmur yağdırmasını emretmesi, bulutun bu emir üzerine yağmur yağdırması; yere bitki bitirmesini emredip yerin de bitki bitirmesi onun fitnelerinden bir kaçıdır. Deccal'ın bir fitnesi de bir kabileye uğraması, o kabilenin kendisini yalanlaması üzerine o kavmin otlamakla beslenen bütün hayvanlarının helâk olmasıdır."
"Mekke ve Medine dışında Deccal'ın hükümran olmadığı hiçbir yer kalmayacaktır."
2."Deccal, kısa boylu, yürüdüğü zaman iki ayağının arası fazlaca açık ve bir gözü kördür. Bu kör gözü ne fazla dışarı çıkık ve ne fazla çukurcadır. Eğer onun durumu size karışık gelirse, şunu da iyi bilin ki, Rabbiniz asla kör değildir."
3."Deccal'ın saçı çoktur."
4."Deccal'ın yanında neler olduğunu ben kendinden daha iyi bilirim. Onun yanında akan iki nehir vardır. Birisi dış görünüşte beyaz bir sudur. Diğeri de parlak bir ateş halinde görünmektedir. Kim ona yetişirse, ateş olarak görünen nehrin yanına varsın ve başını eğip ondan içsin. Çünkü bu parlak ateş gibi görünen nehir soğuk sudan ibarettir."
5."Deccal'ın bir gözü yıldız gibi parlar."
Evet arkadaşlar Deccal'ın bu hadislerde sayılan sıfatlarını maddeler halinde şöyle sıralayabiliriz:
1. Peygamberlik ve ilâhlık davasında bulunacak.
2. Alnında "Bu kâfirdir" yazılı olacak.
3. Yanında cenneti ve cehhennemi bulunacak.
4. Yanında iki nehir bulunacak
5. Gür ve kıvırcık saçlı olacak.
6. Mekke ve Medine'ye giremeyecek.
7. Çocuğu olmayacak.
8. Yabancı âdetler getirecek.
9. Yürürken iki bacağının arası açık olacak.
10. Ölüleri dirilttiğini iddia edecek.
11. Bulutlara yağmur yağdıracak.
12. Yere ekin bitirmesini emredecek.
13. Kendisine tâbi olmayanları yokluğa ve sıkıntılara mahkum edecek.
Çeşitli hadislerde Deccal'ın elinin delik, kendisinin kuvvetli olacağı ile ilgili bilgiler de yer alır.
Peki ya Deccal'ı kim öldürecek?
Hadislerde Hz. İsâ'nın Deccal'ı öldüreceği bildirilmektedir. Hz. İsâ'nın öldüreceği Deccal, büyük Deccal, yani kâfirlerin Deccal'ıdır.
Hz. İsâ'nın büyük Deccal'ı öldürmesini " Hz. İsâ'nın inmesi" bölümünde izah edeceğim...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kıyamet Alâmetleri
HorrorHer şeyin ölümü olduğu gibi, dünyanın da bir ölümü vardır. Tıpkı insanların öldüğü gibi, vakti geldiğinde dünya da, kâinat da ölecek ve milyarlarca yıldır devam eden düzenleri bozularak parça parça olacaklardır. İşte kâinatın ve bütün canlıların öle...