Permulaan Kisah

15.2K 290 25
                                    

My name is Amalia Kamalia.

Aq dan rakanku sedang mengenalkan diri pada cikgu baru. Dahlah baru, guru kelas pulak tu. Haihs,nasib cikgu ni handsem! Kalau x hermmm....
Cikgu ni dhla umur 21. 21-17=3.
Boleh jalan gi pejabat tok kadilaaa. We will see who lucky.

Waktu rehat

Eeemmm, Amalia boleh tolong saye x?

WHAT? Nape aq jugak. Baru nk gi keluar dh kene panggil. Aq pun melemparkan senyuman yg lansung x ikhlas pada cikgu Norizam.

Boleh, kot...Cikgu Nori

By the way my name is Norizam.And baguslah kalau macam tu. Kamu tahukan mane meja cikgu letak buku latihan. Okey?

Okey. rasenya...

Bilik guru

Haih, jauh jugak bilik guru ni. Naik mampus jugak aq bawa buku ni.

Hah, sampai pon meja cikgu Nori. Oppps. Lupe Cikgu Norizam. Hehehe.

Itu pun nasib sebab meja cikgu Nori oppss nanti cikgu marah. Cikgu N.O.R.I.Z.A.M. Sambung balik mejanye cuma tepi pintu je... aq pun berpaling keluar betape...

Ohhh! Mak kau hijau.....

Aduh melatah pulak aq nasib x do orang kt bilk guru tu kalau x malu gileerrr....

Bile pulak cikgu sampai sini?

Tanya aq tersipu2. Cikgu Norizam dengan marahnye menjawab.

Number 1.mak saya bukan hijau
Number 2.saye dh ade masa awk ejek name saye tau.Dah pergi kantin sana, nanti habis pulak waktu rehat.

Baik, cikgu.

Aq pun berlari. Meninggalkan cikgu Norizam.

Ooiii,ank dara jangan lari.

Aduuii... malu wei nanti rosak rahsia wanita sedunia.

Keeasokannya

Wei,semalam aq baru nak bace creepypasta yg baru update tu. Tapi mak ayah aq ambik henpon.

Ni pulak si Aishah k-pop.Dialah sahabat sejati aq tapi waktu dia bebel tu aq pulak membuta *-*

Wei ,kau dengar x ape aq cakap?

Aq terbangun dari tidur. Tula kau siape suruh kau membutakan dia dh bebel.Amalia have to listen the music.

Habis Waktu BI
And setiap kali waktu BI
Aqlah yg letak buku latihan BI.
Tapi aq pun pelik. Nape aq aje yg letak...

Sampailah suatu hari...

Amalia macam biasa letakkan buku ni atas meja cikgu,eh.

Tapi cikgu nape saye aje yg letak buku cikgu ni..

Tanye aq sambil buat muka comel. Entah kenape muka cikgu tiba2 aje merah padam.Cikgu pulak tutup mulut macam nk sembunyikan warna merah tu. Aq terasa jantung aq tetiba aje laju berdenyut.

X ade apelah saye cuma malu nk suruh orang lain letakkan buku ni. Tu je!

Selama ni aq x pernah dengar cikgu marah macam tu. Hatiku terasa pilu.
....
Aq meletakkan buku latihan tu atas meja cikgu Norizam.
Tetiba cikgu Norizam tegur aq dari belakang aq langsung x terkejut sebab cikgu memang datang dari belakang. Aq cuma tunduk aq pun lalu depan cikgu je.

Saya cuma nk awk kenal saye lebih rapat tu aje! Sebab saye ade satu benda nk bagi tahu awk. Tapi suatu hari pun awk akan tahu. Pada suatu hari nanti...

Aq berpaling ke arah cikgu muka cikgu kelihatan sangat serius.

Sebab tu je ke. Cikgu buat semua ni. Bagi tahulah saya...

Cikgu Norizam hanya terdiam. Aq ape lagi lari buat muka sedih.Tandanye merajuk.Pandai2lah kau pujuk aq ye...

Aq duduk di sebuah pondok menghadap padang sementara Aishah belikan makanan aq termenung memikirkan kata2 cikgu tadi...

Wei, kau pahal ni. Duduk termenung macam orang putus cinta je..

Sapa Aishah sambil hulurkan makanan dan memerli aq. Aq menjelingnya.

Bukan putus cinta ade orang suka aq...

Ye ke siape ish jarang orang suka kau ni.

Malaslah nk citre ngan kau...

Namun Aishah tetap suruh aq citre and aq tetap x mau citre..

Uummm, Amalia saya ade benda nk citre ngan awk.

Aq pun ikut cikgu. Aishah pulak dh suspen.

Ada ape cikgu..

Aq tanya seperti orang yg dh x bermaya

Nah,ni untuk..

Cilgu cuma senyum dan bagi aq coklat cabrury kegemaranku uurhmmm sayang jugak cikgu kt aq siap tahu kelemahan aq lagi. Tapi...

Cikgu x jawab pun yg citre tu...

Saye akan beritahu awk suatu hari nanti...

Kata cikgu sambil tunduk paras mata aq. Aq cuma senyum. Tapi ni senyuman ikhlas dari hati

♡♡♡♡

♡Alahai Cikgu♡Where stories live. Discover now