episod pertama

34 5 0
                                    

10 TAHUN YanG LALU

" Sara jom teman aku pergi lawatan sekolah dekat sek St john" ujar qailyla. Buat ape? Macam buang masa jee. Baik kau ulang kaji buat study group dengan aku. Lagi baik, dahla SPM dah nak dekat. Aku bukan budak pandai macam kau. Kau tu lain laa budak cerdik pandai. Kau la intan  payung semua cikgu. Tidur dalam kelas pun masih boleh jawab soalan cikgu bagi. Aku hairan dengan kau. Macam manalah boleh jawab soalan tu. Aku jugak yang tergapai-gapai. Aku bukan apa jealous sikit je tak banyak pun. Bagilah kecerdikan kau tu dekat aku sikit ujar sarah dalam nada yang sedih. "alaa kau ni,  jom arr. Tak payah nk buat ayat sedih sangat laa. Kalau aku boleh bagi kepandaian aku. Dah lama aku bagi tau. Benda baik tak baik tak kongsi tapi apakan daya benda tu takleh nk berkongsi. Takpe apa yang kau tak tau nanti aku ajarlah. Macam tak biasa. Kau ikut aku pergi, aku belanja kau kat sana..nak tak?
Alaa qai, kau nie pandai jee rasuah aku Aishh!! takkan nak tolak rezeki kot. Betul nie kau nk belanja aq. wahh!! terharunyee aq. Nanti kat sana aku nk, hmm, ape yang ada err kat sana. Tkpe- takpe nanti aku tengok ape yang ade kat sana. Huahaha" ujar sarah dengan penuh minat.
" Yess! Sarah nie aku sayang kau ni. hahaha. Tak sabarnya nk tengok secret admire nie! hahahaha."
Lahh, aku ingat kan pergi sana nak tengok pameran pasal pelajaran ke? ape ke? Tapi semata-mata nk tengok secret admire kau jee. Aduii!! sahabat aq niee. Menghampakan je
"Kau tau ape sarah. Aku dah jatuh cinta. Bak kata orang dulu-dulu laa cinta itu buta. Cinta juga tak dapat dipaksa ujar qailyla penuh semangat..
"hemm, baiklah. Aku pergi ni demi kau tau tak qai? sambil mengangkat keningnya. Kau rasa sweet tak aku qai?'
Hmm.. Bukan sebab aku nk belanja ker?'
Itu salah satu. hahaha..
kau kan sahabat dunia akhirat aku.. Aku harap sangat kita dapat berkawan sampai tua..ujar sarah dengan nada sedih..
"ape nie sarah..dah-dah..jangan sedih..kau nie sensitif betullah..sambil jarinya mengusap air mata sarah ..
"Kau ni cengeng la sarah. Eii geram betul la aku dengan kau. Benda kecik pun boleh nangis. Hahahahaha!!
*Kringggg!!!!*
Loceng berbunyi tanda masa rehat telah tamat.
Mereka pun berangkat ke kelas setelah selesai berborang sambil makan di bawah sebuah pohon yang menjadi tempat kegemaran mereka sejak dari awal masuk persekolahan.

You're My Love?!Where stories live. Discover now