EPISODE2

23 4 0
                                    

*Di sekolah St John*

Wahh sarah..tengop tuu..dah nak start laa persembahan..ujar qailyla penuh keterujaan..
" sabarlaa qai..aku nk tengok pameran ular nie kat sana! jom arr tengok?aku dah tak sabar nie..cepatla- cepatlaa!!sambil berjalan laju menuju ke booth JPAM yang sedang mempamerkan pameran ular di sana..
"wahh..banyaknye ular..tu..tuu...besarnyaa"..ujar sarah dengan penuh kegembiraan,matanya bersinar melihat binatang yang berbisa dan menakutkan itu.
"cepatlaa sarah..aku nak tengok persembahan dalam dewan tu pulak..
"sabar laa qai..aku tak puas lagi nie..ahh banyaknnyee ular"
"haish budak nie,bkelmarin bukan main liat lagi masa aku ajak..last-last dia yang terOVEREXCITED dekat sini"ujar qailyla sabar melayan sahabat karibnya..
selepas puas meronda booth-both yang ada di situ mereka pula mula memasuki dewan yang meriah dengan pelbagai persembahan.
"aish,manalah si ash nie?dia cakap nak tunggu aku..jahanam punya kawan" bisik hati syahir yang sedang marah.
qailyla jemu dengan sarah..yang tak habis-habis nk tngok badut yang menyediakan belon di tepi dewan sana. Qailyla berjalan tenang sambil melihat keliling kawasan sekolah."boleh tahan cantik jugak sekolah ni"sambil mengangkat kedua-dua belah keningnya.sedang asyik dia berjalan,tiba-tiba dia melihat lelaki pujaan malaya sedang berjalan pantas.kaki qailyla terhenti dan matanya tidak bekedip melihat syahir."asal aku rase macam ade orang perhati aku jee?! soal syahir dan berjalan dengan semakin pantas."aish lajunya mamat nie.aku tak puas lagi nak usha dia"sambil menjuih bibirnya"takpelaa nanti mesti dapat tengok lagi katanya lagi sambil tersenyum.

qailyla tidak henti-henti menepuk tangan sampai merah tangan mereka dibuatnya kerana persembahan yang dipersembahkan sungguh menarik perhatian dan mencuit hati."sarah comelnya"rengek qailyla yang sedang kushuk melihat budak lelaki yang sedang bersketsa di atas pentas."laa,aku memang cutepun.kau jer yang tak sedar.Alhamdulillah kawan aku dah sedar yang aku sebenarnya memang cute"ujar sarah bangga.tangan ketam yang tidak di order tetiba datang mencubit lengan sarah."adududu..duh sakitla qai.macam mana laa nak ade laki.main gurau pun dapat tangan ketam.."ujar sarah sambil mengosok lenganya yang berpijar selepas dicubit oleh qai."whatever"kata qailyla sambil menjelir lidahnya."yaa,kita telah berada di kemuncak acara.acara yang pasti akan pelajar perempuan akan cair mendengarnya.kita akan menyaksikan dua orang jejaka yang ingin menyanyikan sebuah lagu iaitu adelahh rahsia..hahahaha"gelak pengacara yang bernama zamri itu.

You're My Love?!Where stories live. Discover now