Himmelen var skyfri og solen skinte mot vinduet der Emma satt. Hun gledet seg til å komme hjem. Det var sommerferie. Selv om tanken på de to storebrødrene på 16 som bare snakka om sex hele tia, og de 3 lillebrødrene var veldg irriterende, klarte Emma seg. Tvillingbrødrene Thomas og Tobias på 16 var like kjekke som Harry Styles, okey, egentlig ikke, skjønner ikke at folk gidder å ha sex med dem, haha. Også er det Erling, Isak og Magnus da. Isak er 8, Erling og Magnus er 3. Ja, de er tvillinger de og. Det er ikke alltid like lett å ha en familie som dette. Spesielt å være den eneste jenta i familien. Eller, hun har jo mamma da, men hun er jo ikke "jente jente" heller.
"Emma." Emma hører ikke etter, ser bare ut. "Emma Jonsen!" Sier læreren strengt og Emma snur hodet raskt. "Kan du fortelle meg svaret på oppgave..." Mer får ikke læreren sagt før det ringer ut, Emma puster lettet ut. Selv er Emma 13, og blir 14 til høsten. Hun skynder seg ut med et glis.
"Emma!" Roper Sofie, bestevenninnen hennes. "Vent på meg da!" Hun løper som om hun aldri hadde løpt før, helt komisk å se på. Emma lo seg i hel. "Ha, ha, ha." Svarer Sofie serkastisk. Emma gir henne et ondt smil. "Okey, haha. Slutt på tullet nå. Jeg gleder meg sykt til neste år. Det begynner en ny gutt i klassen, Emma! Håper han er kjekk."
"Gutter, gutter, gutter" Sier Emma med babystemme. "Det er alt du tenker på det, haha." De ler begge to. "Men jeg må hjem, kom igjen!" Emma drar med seg Sofie på veien hjem, Og de snakker om alt mulig rart, mest om ferien. "Okey, hade, da, Sofie." Sier Emma og klemmer venninnen, og hun klemmer henne tilbake. Hun går mot huset, og vinker til venninnen før hun åpner opp døra. Med en gang hun åpnet den skrek hun som bare det.
"ÆSJ! TOBIAS!!" Skriker hun. De to storebrødrene er svært umodne for alderen. Tobias skulle akkurat til å ta av seg underbuksen.. Flaks for at hun kom. Guttene ler seg i hel, til de holder på å miste pusten. Emma puster tungt ut før hun begynner å snakke igjen.
"Okey, mamma og pappa kommer om ca 10 minutter. Vi må få det fint her. Hvor er Isak?" Spør hun snilt.
"Eh.. Aner ikke." Sier Thomas og vifter med en kondom, som vanlig.
"Thomas.. Du vet vi har 3 åringer og 8 åringer her. Du må slutte med tullet, vi skal til Spania i morgen, du får ha sex da..." Sier Emma oppblåst, og går videre opp til rommet hennes. Hun tar ut en bok fra bokhylla og setter seg i sofaen min. Etter hvert forstår hun at hun er trøtt, og sovner med boken i hånda.
"EMMAAAAAAAAA!!" Brøler Tobias rett i ansiktet hennes. Han vet at hun hater at han gjør det, så han burde ha en bra forklaring.
"Hva er det?!" Svarer hun irritert.
"Trodde du sa at de skulle komme hjem om ti minutter, vel, det har gått to timer n¨og de har enda ikke kommet. " Sier han frustrert.
"Hva? Men mamma og pappa er aldri sene.." Sier hun usikkert. "Det må være noe som har skjedd. Thomas har fått lappen. Han får kjøre meg til jobben deres." Sier Emma bestemt. Tobias nikker, han virker egentlig litt redd.
Tobias ble hjemme mens Emma og Thomas kjørte til jobben til foreldrene. De var sjef for et teknologi selskap. Når de var fremme, gikk de rett inn med en gang. De kunne se triste mennesker. Det pleide aldri å være sånn stemning, det måtte virkelig ha skjedd noe mystisk, her..
"Unnskyld meg. Hvor er Jessica og Michael Jonsen?" Spør hun en dame som jobber i uniform. Hun har tårer i øynene.
"Åh.. Dere er barna deres. ikke sant?" Sier hun. Ungene skulle til å svare ja, men så langt kom de ikke. "Det har skjedd noe tragisk."
"Tragisk...?" Spør Thomas usikker.
"Da de dro hjem, var det en ulykke på motorveien.. Bilen deres gikk tom for bensin, og bilen stoppa, men noen kjørte rett i, og en lastebil på siden trodde de skulle kjøre veldig raskt, men sånn gikk det visst ikke. Lastebilen kjørte raskt inntil, og bilen ble dytta hardt til siden, inntil et tre, som igjen falt over bilen. Unger.. Foreldrene deres..." Emma var sjokkert. "Er døde..." En tåre rant ned ansiktet til damen. Emma fikk panikk. Var foreldrene hennes døde? Og verst av alt, hva skulle skje med dem? Og ble hun stuck alene med alle brødrene hennes?
"Nei... NEI! DET ER IKKE SANT!" Skrek Thomas som var på gråten.
"Thomas.. Det nytter ikke, foreldrene våre er døde.. Det er ingenting vi kan gjøre, nå.." Sier Emma mens hun gråter. Thomas gir henne en hard klem, og hun klemmer like hardt tilbake.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Håper dere liker denne delen! Kommenter, vote og del for mer! Hva tror du skjer videre?
YOU ARE READING
Utro?
RomanceKjærlighet er ikke som Emma tror. Hun forstår ikke hva som skjer, og vet ikke at den er der. Etter ulykken til foreldrene blir alt helt annerledes enn det Emma tenker ting kan bli, men det gir henne en sjanse til å bevise verden hvem hun er, hva hun...