1. In omnia paratus

620 26 1
                                    

Minulost máme za sebou, budoucnost před sebou. Nevidíme budoucnost, vidíme minulost. Je to podivné, na zádech totiž nemáme oči.

- Eugene Ionesco

Oregon, Portland

Dívka seděla vzadu na sedadle a podřimovala. Byly tři hodiny ráno a autobus byl poloprázdný. Jeli v kuse už pět hodin od poslední zastávky. Probudilo jí až cuknutí autobusu, když řidič zastavil. Byla unavená a z Francie je to přeci jen dlouhá cesta.

,,Portland, konečná stanice!" Zahlásil řidič. Se stuhlostí vstala, vzala si z police svoji tašku a vystoupila do deštivého rána. Nasadila si kapuci a běžela se schovat pod střechu zastávky. Někdu jí tu měl vyzvednut. Porozhlédla se po autobusovém nádraží. V tuhle dobu tu moc lidí nebylo. Po pár minutách u zastávky zastavilo černé SUV. Nehnula se. Po chvíli se stáhlo okénko u spolujezce, ze sedadla u řidiče se vyklonil muž okolo třicítky s menším plnovousem a promluvi bezchybnou francouštinou.

,,Bonjou Mademoiselle, vous avez tout juste d'arriver de France?" ( Zdravím slečno, přijela jste práve z Francie?)

,,Salut, oui tu es mon tour? Quel est votre nom?" (Čau, ano jste můj odvoz? Jak se jmenujete?)

Muž se na ni přátelsky usmál, ale i tak měla připravený nůž, pro případ. Musel to poznat.

,,Jsem Martin Meisner. Nastup si. Máme práci." Otevřel ji dveře. Hodila tašku na zadní sedadlo a nasedla si a připoutala. Rozjel se. Podívala se na jeho profil. Byl docela hezký.

,,Jsem Noemi-" Skočil jí do řeči.

,,Naomi Cleanwotterová, narozena 15.2.1992 ve Finsku. Máš dvoče Noaha, kterého pohřešuješ. Umíš šest jazyků: Anglicky, Německy, Finsky, Francouzky, španělsky a Rusky. Máš ráda kontaktní sporty a jseš alergická na bílou čokoládu." Chvíli byla potichu, protože jí zaskočil.

,,Ty si četl můj profil na facebooku?" Prohodila s úšklebkem. On dál sledoval vozovku, takže to neviděl, ale musel to slyšet v jejím hlase.

,,Ty nemáš facebook." sklidem jí odpověděl.

,,Jak tohle všechno víš?" Na moment se jí podíval do očí, pak opět stočil svůj pohled k silnici.

,,Před půl rokem ses připojila k organizaci VAL. Hledáš bratra. Víš proti čemu ta organizace stojí?"

,,Ovšem, že ano. Byla jsem s tím seznámena. Černý dráp, už jsem měla tu čest. Weseni se přestali skrývat a chtějí si podmanit svět."

,,Zjednodušeně, ale máš pravdu."

,,Říkal si, že máme práci. Víš co je jejich další plán?" Natáhl se po příhrádce a vytáhl z ní složku, kterou jí podal.

,,Nejedná se o Černý dráp." Otevřela složku, byla tam fotka, pár papírů a obálka. Na fotograii byl muž, něco přes třicet, exotický vzhled. Pod fotkou byla napsána odměna a cifra půl miliónu dolárů. Zvedla oči a zadívala se na Meisnera.

,,Mám ho zabít?" Neodvrátil svůj pohled od vozovky.

,,Ne, budeš ho chránit." Zmateně se podívala zpět do složky na jméno. Kapitán Sean Renard. Renard. To jí bylo povědomé. Jen si nemohla vzpomenout, kde už ho slyšela.

,,Kdo je to? Proč mě má zajímat nějakej polda?" Meisner prudce zajel ke kraji vozovky a se smykem zastavil a otočil se k ní celým tělem.

,,Ten polda je Sean Renard. Možná si slyšela o německé královské rodině." Šokovaně zvedla obočí. Pokračoval.

I AM GRIMM ✅Kde žijí příběhy. Začni objevovat