"Millet" nedir? Gerçekte milletler var Olmasına rağmen, milletin tarifi o kadar Kolay degildir, Milletlerin gerçekte ortaya Çıkışına olduğu gibi, teoride tarifine de siyasi Çıkarların müdahale ve etkisi olmuştur. Bugün milletin tam ilmi diyebileceğimiz bir Tarifini bulup gösteremeyiz. Milletin birkaç Türlü tarifi vardır: Teşkilatlanma ve kuruluş Halinde bulunan her millet, mevcut şartlara Ve hedef alınan gayeye göre, milleti tarif Etmiştir; mesela Almanlar ve Slavlar ırk ve Dili -yani tarihi mecburiyeti-,Fransızlar arzu Ve iradeyi -yani ferdi hürriyeti-, İtalyanlar Arazi ve dili -yani coğrafi ve tarihi Mecburiyeti- milletin meydana gelişinde ve Devamında en esaslı etken olarak Almışlardır. Biz mümkün olduğu kadaf Objektif kalmak arzusuyla, milleti şöyle tarif Etmek istiyoruz: "Millet, ırk ve dilin esasen Birliğinden dolayı sosyal vicdanında birlik ve Beraberlik meydana gelmiş insan Toplumudur" millet bu şekilde tarif edilince, Çeşitli tarifler az çok uzaklaştırılmış ve "milliyet fikri"nin neden ibaret olduğu da Hayli açıklanmış olur.
İşte bu şekilde manasını tayin ettiğimiz "milliyet fikri" sınır ve mahiyetini biraz evvel Açıkladığımız Türkler arasına ne zaman, Nerede ve nasıl girdi?