-Hej gumman! är du redan hemma?? frågar min mamma
-Tyst mamma!! Biljetterna släpps om två minuter!! Jag måste vara berädd! sa jag argt tillbaka, hon såg snopen ut efter mitt svar och gick härifrån.
-Sa du till mig?? frågade Louise som jag skypade med
-Haha, nej! Till min mamma! svarade jag Louise med skratt i rösten
-iiiii, det är bara en minut kvar nu! Hoppas du verkligen får biljetter till oss!
-åhh! 10! ropar jag
-9!! ropar louise tillbaka
-8!!
-7!!
-Vänta nu!! Nu måste jag vara berädd!
Klick! Jag shoade när jag kom in på biljettsidan och beställde 2 konsertbiljetter och 2 M&G biljetter, sen tryckte jag på köp och fyllde i mina konto-uppgifter. Sen tryckte jag på KÖP, köpet kom igenom!
-Jag har köpt dem!!! ÅHHH vi kommer gå på en One Direction konstert!!! ropade jag till Louise
-Va!! Funkade det!! Jippi!!
Jag började springa omkring i läkenheten av glädje, jag ropade och hoppade. Rätt som det var plingade det på dörren och där stog min underbara pojkvän! Jag tog hans kinder mellan mina händer och kysste honnom. När jag slutade såg han chockad ut.
-Vi fick biljetter! nästan skrek jag
-Vad bra! sa han glatt
-Ville du något speciellt? frågade jag en aningen otåligt, jag ville ju såklart hem till Louise och fira.
-Nja, jag ska hem till Sebbe nu så jag tänkte bara lämna dina saker du glömde hos mig innan du rusade hem! Haha! sa han och gav mig min svarta skinnväska.
-Åhh, tack! Ha så kul! sa jag och slängde igen dörren.
Jag började skratta för jag kunde föreställa mig hans snopna min.Till Louise sa jag:
-Ska jag komma nu direkt efter jag printat ut biljetterna?Frågade jag
-Ja!! såklart! sa hon och avslutade skype-samtalet
Jag öppnade biljettsidan igen och printade ut biljetterna. Sen gick jag till spegeln och kollade mitt smink. Det såg bra ut så då gick jag till hallen och satte på mig mina skor och skinnjacka, sen hämtade jag biljetterna och sprang nerför trappan och ända vägen hem till Louise. Det var visserligen inte så långt, typ ett kvarter, men det var ändå längre än vad jag brukade springa. När jag kom upp på andra våningen där Louise bodde störtade jag in i lägenheten till hennes lilla rum där vi började hoppa som galningar av lycka.
-Kan ni sluta!! Jag försöker faktiskt göra läxorna! sa Louise lillebror argt
När han sa det stirrade vi bara på honnom och skrattade. Han fattade inte hur lyckliga vi var! Vi skulle gå på One Direction konsert!
YOU ARE READING
Be my life
FanfictionLydia och hennes kompis Louise blir överlyckliga när det får One Direction biljetter. Men vad som kommer hända där får du läsa om :) obs: När jag berättar om konserten kanske det inte blir helt som det var eftersom att jag faktiskt inte va på deras...