När vi är framme vid arenan, ger vi taxichaffören lite pengar och hoppar snabbt ur bilen. Utanför arenan är massvis av tjejer som alla står i klungor med tusch i ansiktet och på armarna och håller i stora skyltar. Jag och Louise går ganska länge och letar efter kön man ska ställa sig i, till sist hittar vi den. Kön är väldigt väldigt lång. Vi går och ställer oss längst bak. Eftersom klockan bara är 11 och insläppet kommer ske runt 19.00 så sätter vi oss på marken som så många andra tjejer. Jagser bara tjejer överallt, inga killar, ja förutom några vakter och poliser då.
-Ja då är det bara att vänta då. säger Louise
-Mm, svarar jag tillbaka
När klockan börjar närma sig lunchtid ställer jag mig upp och säger till Louise att jag ska försöka hitta något ställe att köpa mat på. Hon mm:ar och jag går och letar. Efter ca en kvart hittar jag ett sunkigt litet ställe. Där köper jag två ost-och skinkmackor och två flaskor vatten. Sen går jag tillbaka.
Jag och Louise äter under tystnat. Vi måste ju samla kraft när konserten börjar, vi kommer skrika som galningar tänker jag med ett leénde.
Efter ytterliga några timmar börjar kön röra sig fram, några skrik och förväntansfulla röster börjar höras. MIn mage kurrar lite då och då eftersom jag har börjat bli hungrig, igen. Nu är vi nästan vid ingången, innaför dörrarna ser man att tjejernabörjar springa mot ingången för att få bra ståplatser. När vi kommer fram till ingången visar jag och Louise upp våra biljetter och släpps in. Jag börjar direkt gå till ett ställe där dem säljer dryck och popcorn med mera. Där köper jag popcorn och en till dricka medans Louise otåligt drar i min jackärm.
-Louise! Kan du sluta! Du kan väl vänta lite. säger jag irriterat
-Men förlåt då! säger hon stört
När jag betalat går vi snabbt på toa och sen mot ingången till ´´rummet´´ där konserten ska vara. När vi kommer till ingången stannar vi där och bara tittar ut över arenan, den är så stor! Några tjejer försöker knuffa sig förbi oss och då vaknar vi typ till liv igen och börjar gå nerför trappan mot golvet där vi ska stå.På golvet sitter det redan massor med tjejer. Vi börjar gå mot stängslet längst fram. Om vi skulle sätta oss skulle vi inte få dem platserna sen, för då skulle fans trnga sig före oss så vi bestämmer att vi ska stå ända till konserten börjar.
-Åhh! Gud jag är så spänd! Den börjar snart! Säger Lousie
-Ja!! Verkligen! mumlar jag
Efter en stund till av väntan börjar lyset släckas.Nästan alla tjejer börjar skrika av förvänting. Killarna kommer inrusande och alla tjejerna skriker ännu högre. De börjar sjunga Up all night. Alla gungar i takt med musiken och det känns som att alla är ett, alla håller ihop. Efter Up all night börjar de sjunga I would. Killarna sjunger som änglar, men tyvär hör man inte så mycket av musiken eftersom alla skriver, inklusive jag och Louise. Efter I Would spelas heart attack och One thing. jag vill alldrig att det här ska ta slut tänker jag. Sen bokstavligt tavlat flyger killarna till mitten av arenan och svarar på frågor som fans har skrivit på twitter. När dem svarat klart på alla frågor så börjar Live While We´re young spelas. Alla hoppar och dansar. De fortsätter med några FANTASTISKA låtar till och avslutar med What makesyou beutiful. Dem säger tack och går av scenen.Jag sneglar på Louise och ser att hon gråter. Jag börjar skratta och säger:
-Men Louise! Vi ska ju träffa dem nu!
-Ja-jag vet, d-det är d-därför jag gråter! Jag är inte snygg nog.säger hon snyftande
-Hahaha! Jo!! Sluta nu! säger jag
Vi börjar gå upp mot trapporna och ut i korridåren. Det väller ut tjejer ur ingången från arenan. Vi yrrar runt i hallen i säkert en halvtimme fter stället där vi ska träffa One Direction tills vi ger upp och går och frågar en vakt.
-Ehh, Ursäkta! säger jag trevande
-Ja?? frågar vakten
-Jo, vi ska träffa One Direction men vi intar inte stället
-Hmm, här! Jag visar vägen.säger vakten
Och visar oss vägen
YOU ARE READING
Be my life
FanfictionLydia och hennes kompis Louise blir överlyckliga när det får One Direction biljetter. Men vad som kommer hända där får du läsa om :) obs: När jag berättar om konserten kanske det inte blir helt som det var eftersom att jag faktiskt inte va på deras...